Karta przedmiotu

Wydział: Instytut Polityk Publicznych i Administracji
Kierunek: Gospodarka i administracja publiczna

I. Informacje podstawowe

Nazwa przedmiotu Contemporary Management Concepts in the Public Sector
Nazwa przedmiotu w j. ang.
Grupa przedmiotów Przedmiot do wyboru (6. semestr - 1)
Język prowadzenia przedmiotu angielski
Kod/Specjalność
WG-GA-XX-X1-15/16Z-CONMNABrak
Profil przedmiotu Ogólnoakademicki
Kategoria przedmiotu do wyboru
Typ studiów 1. stopień (studia licencjackie)
Liczba semestrów/semestr 1/6
Liczba godzin
stacjonarne: Wykłady: 15 Ćwiczenia: 15
niestacjonarne: Wykłady: 9 Ćwiczenia: 9
Liczba punktów ECTS
stacjonarne: 6
niestacjonarne: 6

II. Wymagania wstępne

Lp. Opis
1 Introduction to management course

III. Cele przedmiotu

Kod Opis
C1 To familiarize with contemporary management challenges and the complexity of contemporary managerial environments.
C2 To provide a conceptual and theoretical knowledge about chosen contemporary management concepts, their assumptions, models and applications.
C3 To develop critical thinking skills for evaluating and applying a variety of management concepts.
C4 To raise awareness of contemporary environmental, social and political responsibilities of managers, along with reinforcing values like life long learning and cooperation.
C5 Prepare students to conduct basic field research relating to managemnt challenges in the public sector

IV. Realizowane efekty kształcenia

Kod Kat. Opis KEK
E2 W Demonstrates knowledge of main contemporary management concepts, their models, benefits and possible applications. WE-ST1-GA-W09-15/16Z
WE-ST1-GA-W13-15/16Z
E2 W Understands various contemporary management challenges and the specific aims and complexities of management. WE-ST1-GA-W04-15/16Z
WE-ST1-GA-W09-15/16Z
WE-ST1-GA-W13-15/16Z
E3 U Is able to critically evaluate different management concepts and techniques in terms of their use, need and effectiveness in a given context. WE-ST1-GA-U01-15/16Z
WE-ST1-GA-U02-15/16Z
WE-ST1-GA-U07-15/16Z
WE-ST1-GA-U13-15/16Z
E4 K Demonstrates an attitude of social, environmental and ethical responsibility, realizes the need for public debate and communication in every management context. WE-ST1-GA-K06-15/16Z
WE-ST1-GA-K11-15/16Z
WE-ST1-GA-K12-15/16Z

V. Treści Kształcenia

Wykłady
Kod OpisS (15)N (9)
W1 1. Is management in the public sector different from business management? Contemporary responsibilities of public sector management 2 2
W2 2. Knowledge management and its benefits to the public sector. 2 1
W3 3. A new face of participative management for public administration; engagement, communication and cooperation. With the people and for the people – putting people first 2 1
W4 4. Meeting modern management challenges management and the need for green, sustainable management and socially aware practices in public administration. 2 1
W5 5. Stakeholder theory in a public administartion context. 2 1
W6 6. Project management - implementing modern management concepts. 2 1
W7 7. Review and debate: how to implement modern management practices? The role of framework and mangerial support in public administration. 3 2

Ćwiczenia
Kod OpisS (15)N (9)
C1 1. Interview with a public administration proffesional. Sharing, summarizing, debate. 2 1
C2 2. Case study 2 2
C3 3. Meeting with a public administartion proffesional - discussion in class. 2 0
C4 4. Case study 2 1
C5 5. Preparing a resaerch proposal in a chosen area of managemnt in the public sector. 2 2
C6 6. Case study 2 1
C7 7. Work in class on a group project. 3 2


VI. Metody i formy prowadzenia zajęć

Kod Opis
N1 Wykład audytoryjny
N3 Prezentacja
N4 Dyskusja
N5 Praca w grupach
N7 Analiza przypadku
N10 Ćwiczenia terenowe
N11 E-learning
N12 Praca z tekstem

VII. Sposoby oceny

Oceny bieżące (formujące)
Kod Opis
F4 Prezentacja
F5 Projekt zespołowy
F8 Aktywność na zajęciach
F10 Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych

Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów)
nie określono

Oceny z egzaminu (podsumowujące)
Kod Opis
P4 Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych

Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów)
The final grade will consist of the final project presentation (a field research project conducted by teams of students in a public sector institution) 50% and the final exam 50%.

Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie
brak

VIII. Kryteria oceny

Efekt kształcenia E2 waga: 25%
Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) Demonstrates unsatisfactory knowledge and understanding of the discussed management concepts, their theoretical models, as well as its benefits and potential applications in the public sector. Is not able to provide any examples.
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) Demonstrates a limited knowledge and understanding of the discussed management concepts, their theoretical models, as well as its benefits and potential applications in the public sector. Is able to provide an example.
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) Demonstrates a good knowledge and understanding of the discussed management concepts, their theoretical models, as well as its benefits and potential applications in the public sector. Is able to provide a few examples.
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) Demonstrates a very good knowledge and understanding of the discussed management concepts, their theoretical models, as well as its benefits and potential applications in the public sector. Is able to provide numerous examples.
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) Demonstrates outstanding knowledge and understanding of the discussed management concepts, their theoretical models, as well as its benefits and potential applications in the public sector. Is able to provide numerous examples.

Efekt kształcenia E2 waga: 25%
Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) Does not understand contemporary management challenges in the public sector and is not able to provide any examples.
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) Demonstrates a limited understanding of contemporary management challenges in the public sector and is able to provide an example of them.
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) Demonstrates a good understanding of contemporary management challenges in the public sector and is able to provide examples of these in some contexts.
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) Demonstrates a very good understanding of contemporary management challenges in the public sector and is able to provide numerous examples of these in various contexts.
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) Demonstrates outstanding understanding of contemporary management challenges in the public sector and is able to provide numerous examples of these in various contexts.

Efekt kształcenia E3 waga: 25%
Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) Is not able to apply the knowledge to evaluate the need and effectiveness of the discussed management concepts and techniques in any given context.
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) Is able to apply the knowledge to evaluate the need and effectiveness of one of the discussed management concepts and techniques and present some of the aspects of fit.
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) Is able to apply the knowledge to evaluate the need and effectiveness of some of the discussed management concepts and techniques and present some aspects of fit in a given context.
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) Is able to apply the knowledge to evaluate the need and effectiveness of most discussed management concepts and techniques and present most of the aspects of fit in any given context.
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) Is able to apply the knowledge to evaluate the need and effectiveness of all discussed management concept and techniques and present all aspects of fit in any given context.

Efekt kształcenia E4 waga: 25%
Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) Does not incorporate the notion of social, environmental and ethical responsibility in his works (papers, case study, research project). Does not stress enough the need for public debate and communication in his/hers works.
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) To a limited extent incorporates the notion of social, environmental and ethical responsibility in his works (papers, case study, research project). One or two times stresses the need for public debate and communication in his/hers works.
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) To a large extent incorporates the notion of social, environmental and ethical responsibility in his works (papers, case study, research project). Sometimes stresses the need for public debate and communication in his/hers works.
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) Fully incorporates the notion of social, environmental and ethical responsibility in his works (papers, case study, research project). Values highly and stresses often the need for public debate and communication in his/hers works.
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) Exceedingly incorporates the notion of social, environmental and ethical responsibility in his works (papers, case study, research project). Values highly and stresses often the need for public debate and communication in all his/hers works.

Uzyskanie przez Studenta pozytywnej oceny końcowej z przedmiotu możliwe jest w przypadku zrealizowania wszystkich efektów kształcenia w stopniu co najmniej dostatecznym. Ocena końcowa z przedmiotu wyliczana jest według następującej formuły:

25% * ocena z realizacji efektu E2 + 25% * ocena z realizacji efektu E2 + 25% * ocena z realizacji efektu E3 + 25% * ocena z realizacji efektu E4



IX. Obciążenie pracą studenta

Rodzaj aktywności Liczba godzin
stacjonarne niestacjonarne
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim wynikające z planu studiów 30 18
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach konsultacji (np. prezentacji, projektów) 5 7
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach zaliczeń i egzaminów 2 2
Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury, odrabianie prac domowych itp.) 50 68
Zbieranie informacji, opracowanie wyników 15 15
Przygotowanie raportu, projektu, referatu, prezentacji, dyskusji 10 10
Przygotowanie do kolokwium, zaliczenia, egzaminu 38 30
Suma godzin 150 150
Liczba punktów ECTS 6 6

X. Macierz realizacji przedmiotu

Efekt kształcenia Odniesienie do efektów kierunkowych Cele przedmiotu Treści kształcenia Narzędzia dydaktyczne Sposoby oceny
E2WE-ST1-GA-W09-15/16Z
WE-ST1-GA-W13-15/16Z
C2 W3 W5 W2 W6 C2 C4 C6 C7 N1 N3 N4 N5 N7 F4 F5 F8 F10
P4
E2WE-ST1-GA-W04-15/16Z
WE-ST1-GA-W09-15/16Z
WE-ST1-GA-W13-15/16Z
C1 C5 W1 W3 W4 W6 W7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 N1 N3 N4 N5 N7 N10 N11 N12 F4 F5 F8 F10
P4
E3WE-ST1-GA-U01-15/16Z
WE-ST1-GA-U02-15/16Z
WE-ST1-GA-U07-15/16Z
WE-ST1-GA-U13-15/16Z
C3 C5 W5 W6 W7 C2 C5 C6 C7 N1 N3 N4 N5 N7 N10 F4 F5 F8 F10
P4
E4WE-ST1-GA-K06-15/16Z
WE-ST1-GA-K11-15/16Z
WE-ST1-GA-K12-15/16Z
C4 W3 W4 C2 C4 C6 C7 N1 N3 N4 N5 N7 F4 F5 F8 F10
P4

XI. Literatura

Literatura podstawowa
Lp. Opis pozycji
1 Contemporary Management, J. Jones & J. George
2 Management - 8th edition, R. W. Griffin
3 Public sector management, N. Flynn
4 Scholarly journal articles, lecture notes, hand-outs, websites, on-line articles, videos

Literatura uzupełniająca
Lp. Opis pozycji
1 Managing the public sector, G. Starling

XII. Informacja o nauczycielach

Osoba odpowiedzialna za Kartę Przedmiotu
Żur Agnieszka, dr (Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji)

Osoby prowadzące przedmiot
Lp. Nauczyciel
1 Żur Agnieszka, dr (Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji)

XIII. Informacje dodatkowe

Students will be expected to engage and work hard throughout the semster on a timely basis, respecting all deadlines. Any attempt of unlawful copying or unethical cheating will result in dismissing form the course.



Status karty: ZAAKCEPTOWANO  przez: Broński Krzysztof, dr hab.