Nazwa przedmiotu | Entrepreneurship and Intrapreneurship in the public sector | ||||
Nazwa przedmiotu w j. ang. | Entrepreneurship and Intrapreneurship in the public sector | ||||
Grupa przedmiotów | Przedmiot do wyboru (5. semestr - 1) | ||||
Język prowadzenia przedmiotu | angielski | ||||
Kod/Specjalność |
| ||||
Profil przedmiotu | Ogólnoakademicki | ||||
Kategoria przedmiotu | do wyboru | ||||
Typ studiów | 1. stopień (studia licencjackie) | ||||
Liczba semestrów/semestr | 1/5 | ||||
Liczba godzin |
|
||||
Liczba punktów ECTS |
|
Lp. | Opis |
1 | Knowledge of English at a minimum level C1 |
Kod | Opis |
C1 |
Understands the importance of entrepreneurship and small and medium sized firms in a modern economies as well as policies aimed at fostering entrepreneurship |
C2 |
Demonstrates knowledge of concepts of entrepreneurship and intrapreneurship, their models, and possible applications within the public sector. |
C3 |
Is able to critically evaluate different entrepreneurship and intrapreneurship concepts and policies aimed at their fostering and implementation |
Kod | Kat. | Opis | KEK |
E3 |
K |
Is able to critically evaluate different entrepreneurship and intrapreneurship concepts and policies aimed at their fostering and implementation. | WE-ST1-GA-K01-15/16Z WE-ST1-GA-K02-15/16Z WE-ST1-GA-K07-15/16Z |
E2 |
U |
Demonstrates knowledge of concepts of entrepreneurship and intrapreneurship, their models, and possible applications within the public sector. | WE-ST1-GA-U01-15/16Z WE-ST1-GA-U02-15/16Z |
E1 |
W |
Understands the importance of entrepreneurship and small and medium sized firms in a modern economies as well as policies aimed at fostering entrepreneurship | WE-ST1-GA-W02-15/16Z WE-ST1-GA-W12-15/16Z |
Kod | Opis | S (15) | N (9) |
W1 |
Course overview: entrepreneurship and its role in modern economies | 2 | 1 |
W2 |
How public administration organizations innovate… and how they don’t | 2 | 1 |
W3 |
Intrapreneurship and corporate strategy | 2 | 1 |
W4 |
Intrepreneurship and public administration organizations: is there a room for intrapreneurship in public administration? | 2 | 1 |
W5 |
Exploring intrapreneurial ventures | 2 | 1 |
W6 |
Developing “intrapreneurial toolset” | 2 | 2 |
W7 |
Preconditions for successful implementation of intrapreneurial culture in public administration organizations | 3 | 2 |
Kod | Opis | S (15) | N (9) |
C1 |
Overview of workshops: Identification of barriers to Innovations in public administration organizations (work in groups) | 2 | 1 |
C2 |
Intrapreneurship in public administration organizations: basic prerequisites (work in groups) | 2 | 1 |
C3 |
Case studies: analysis of day-to-day operations of public administration organizations (chosen earlier by groups of students), identification of organizational weaknesses and related problems | 6 | 4 |
C4 |
Case studies: preparation of list of innovative recommendations for analyzed public administration organizations | 4 | 2 |
C5 |
Group projects presentation | 1 | 1 |
Kod | Opis |
N1 |
Wykład audytoryjny |
N3 |
Prezentacja |
N4 |
Dyskusja |
N5 |
Praca w grupach |
N6 |
Symulacja |
N7 |
Analiza przypadku |
N14 |
Warsztaty |
Kod | Opis |
F4 |
Prezentacja |
F5 |
Projekt zespołowy |
F8 |
Aktywność na zajęciach |
F9 |
Ćwiczenie praktyczne |
The average score is the arithmetic average current |
Kod | Opis |
The final evaluation of the course is a weighted average: the average of the current ratings and evaluation of the presentations in groups - provided that both of these evaluations are positive |
brak |
E1
waga: 33%Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) | brak |
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) | brak |
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) | brak |
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) | brak |
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) | brak |
E2
waga: 33%Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) | brak |
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) | brak |
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) | brak |
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) | brak |
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) | brak |
E3
waga: 33%Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) | brak |
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) | brak |
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) | brak |
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) | brak |
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) | brak |
E1
+ 33% * ocena z realizacji efektu E2
+ 33% * ocena z realizacji efektu E3
Rodzaj aktywności | Liczba godzin | |
stacjonarne | niestacjonarne | |
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim wynikające z planu studiów | 30 | 18 |
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach konsultacji (np. prezentacji, projektów) | 70 | 82 |
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach zaliczeń i egzaminów | 0 | 0 |
Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury, odrabianie prac domowych itp.) | 0 | 0 |
Zbieranie informacji, opracowanie wyników | 0 | 0 |
Przygotowanie raportu, projektu, referatu, prezentacji, dyskusji | 0 | 0 |
Przygotowanie do kolokwium, zaliczenia, egzaminu | 0 | 0 |
Suma godzin | 100 | 100 |
Liczba punktów ECTS | 4 | 4 |
Efekt kształcenia | Odniesienie do efektów kierunkowych | Cele przedmiotu | Treści kształcenia | Narzędzia dydaktyczne | Sposoby oceny |
E3 | WE-ST1-GA-K01-15/16Z WE-ST1-GA-K02-15/16Z WE-ST1-GA-K07-15/16Z | C3 | C1 W3 W2 W4 W5 W6 | N1 N4 N5 N7 | F8 F9 |
E2 | WE-ST1-GA-U01-15/16Z WE-ST1-GA-U02-15/16Z | C2 | C2 C1 W3 W4 W5 W6 W7 C3 C4 C5 | N1 N3 N4 N5 N6 N7 N14 | F4 F5 F8 F9 |
E1 | WE-ST1-GA-W02-15/16Z WE-ST1-GA-W12-15/16Z | C1 | W1 W3 W4 W5 W6 W7 C2 C3 C4 C5 | N1 N3 N4 N5 N6 N7 N14 | F4 F5 F8 F9 |
Lp. | Opis pozycji |
1 | A. Arundel, H. Hollanders, A taxonomy of innovation: How do public sector agencies innovate? Results of the 2010 European Innobarometer survey of public agencies, October 2011 |
2 | M. Pichla, Is Public Sector Entrepreneurship the Way to the Future?, http://patimes.org/public-sector-entrepreneurship-future/ |
3 | M. Weiss (2013), „Government Entrepreneur” is Not an Oxymoron, http://blogs.hbr.org/2014/03/government-entrepreneur-is-not-an-oxymoron/ |
4 | P. Cunningham, A. Karakasidou, Innovation in the Public Sector. Policy Brief no.2, 2009 |
5 | P.Koch, P.Cunningham and N. Schwabsky, Innovation in the Public Sector: Summary and Policy Recommendations, PUBLIN Report No. D24. NIFU STEP, Oslo, Norway, 2005. |
6 | Z. Acs, How Is Entrepreneurship Good for Economic Growth? Innovations, Winter 2006 |
7 | Z. Byrum, ND, That Can-Do Attitude: Fostering Entrepreneurship in the Public Sector, http://web1.ctaa.org/webmodules/webarticles/articlefiles/Summer_12_Entrepreneurship.pdf |
Lp. | Opis pozycji |
1 | 40 Inventive Principles With Examples, http://www.triz-journal.com/archives/1997/07/b/index.html |
2 | D. Audretsch, M.Keilbach, Entrepreneurship & Growth |
3 | GEM 2013 Global Report |
4 | M. Dejardin, Entrepreneurship and Economic Growth: an Obvious Conjunction? |
Hausner Jerzy, prof. dr hab. (Katedra Polityk Publicznych) |
Lp. | Nauczyciel |
1 | Klich Jacek, dr hab. (Katedra Zarządzania Organizacjami Publicznymi) |
ZAAKCEPTOWANO
przez: Broński Krzysztof, dr hab.