Karta przedmiotu

Wydział: Instytut Polityk Publicznych i Administracji
Kierunek: Gospodarka i administracja publiczna

I. Informacje podstawowe

Nazwa przedmiotu Entrepreneurship and Intrapreneurship in the public sector
Nazwa przedmiotu w j. ang. Entrepreneurship and Intrapreneurship in the public sector
Grupa przedmiotów Przedmiot do wyboru (5. semestr - 1)
Język prowadzenia przedmiotu angielski
Kod/Specjalność
GA-GA-XX-X1-16/17Z-ENTADIBrak
Profil przedmiotu Ogólnoakademicki
Kategoria przedmiotu do wyboru
Typ studiów 1. stopień (studia licencjackie)
Liczba semestrów/semestr 1/5
Liczba godzin
stacjonarne: Wykłady: 15 Ćwiczenia: 15
niestacjonarne: Wykłady: 9 Ćwiczenia: 9
Liczba punktów ECTS
stacjonarne: 4
niestacjonarne: 4

II. Wymagania wstępne

Lp. Opis
1 Knowledge of English at a minimum level C1

III. Cele przedmiotu

Kod Opis
C1 Understands the importance of entrepreneurship and small and medium sized firms in a modern economies as well as policies aimed at fostering entrepreneurship
C2 Demonstrates knowledge of concepts of entrepreneurship and intrapreneurship, their models, and possible applications within the public sector.
C3 Is able to critically evaluate different entrepreneurship and intrapreneurship concepts and policies aimed at their fostering and implementation

IV. Realizowane efekty kształcenia

Kod Kat. Opis KEK
E1 W Understands the importance of entrepreneurship and small and medium sized firms in a modern economies as well as policies aimed at fostering entrepreneurship WG-ST1-GA-W02-16/17Z
WG-ST1-GA-W13-16/17Z
E2 U Demonstrates knowledge of concepts of entrepreneurship and intrapreneurship, their models, and possible applications within the public sector. WG-ST1-GA-U01-16/17Z
WG-ST1-GA-U02-16/17Z
E3 K Is able to critically evaluate different entrepreneurship and intrapreneurship concepts and policies aimed at their fostering and implementation. WG-ST1-GA-K01-16/17Z
WG-ST1-GA-K02-16/17Z
WG-ST1-GA-K07-16/17Z

V. Treści Kształcenia

Wykłady
Kod OpisS (15)N (9)
W1 Course overview: entrepreneurship and its role in modern economies 2 1
W2 How public administration organizations innovate… and how they don’t 2 1
W3 Intrapreneurship and corporate strategy 2 1
W4 Intrepreneurship and public administration organizations: is there a room for intrapreneurship in public administration? 2 1
W5 Exploring intrapreneurial ventures 2 1
W6 Developing “intrapreneurial toolset” 2 2
W7 Preconditions for successful implementation of intrapreneurial culture in public administration organizations 3 2

Ćwiczenia
Kod OpisS (15)N (9)
C1 Overview of workshops: Identification of barriers to Innovations in public administration organizations (work in groups) 2 1
C2 Intrapreneurship in public administration organizations: basic prerequisites (work in groups) 2 1
C3 Case studies: analysis of day-to-day operations of public administration organizations (chosen earlier by groups of students), identification of organizational weaknesses and related problems 6 4
C4 Case studies: preparation of list of innovative recommendations for analyzed public administration organizations 4 2
C5 Group projects presentation 1 1


VI. Metody i formy prowadzenia zajęć

Kod Opis
N1 Wykład audytoryjny
N3 Prezentacja
N4 Dyskusja
N5 Praca w grupach
N6 Symulacja
N7 Analiza przypadku
N14 Warsztaty

VII. Sposoby oceny

Oceny bieżące (formujące)
Kod Opis
F4 Prezentacja
F5 Projekt zespołowy
F8 Aktywność na zajęciach
F9 Ćwiczenie praktyczne

Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów)
The average score is the arithmetic average current

Oceny z egzaminu (podsumowujące)
Kod Opis

Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów)
The final evaluation of the course is a weighted average: the average of the current ratings and evaluation of the presentations in groups - provided that both of these evaluations are positive

Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie
brak

VIII. Kryteria oceny

Efekt kształcenia E1 waga: 33%
Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) brak
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) brak
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) brak
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) brak
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) brak

Efekt kształcenia E2 waga: 33%
Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) brak
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) brak
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) brak
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) brak
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) brak

Efekt kształcenia E3 waga: 33%
Nie osiągnął założonego efektu (ocena 2.0) brak
Osiągnął w stopniu dostatecznym (ocena 3.0) brak
Osiągnął w stopniu dobrym (ocena 4.0) brak
Osiągnął w stopniu bardzo dobrym (ocena 5.0) brak
Osiągnął w stopniu celującym (ocena 5.5) brak

Uzyskanie przez Studenta pozytywnej oceny końcowej z przedmiotu możliwe jest w przypadku zrealizowania wszystkich efektów kształcenia w stopniu co najmniej dostatecznym. Ocena końcowa z przedmiotu wyliczana jest według następującej formuły:

33% * ocena z realizacji efektu E1 + 33% * ocena z realizacji efektu E2 + 33% * ocena z realizacji efektu E3



IX. Obciążenie pracą studenta

Rodzaj aktywności Liczba godzin
stacjonarne niestacjonarne
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim wynikające z planu studiów 30 18
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach konsultacji (np. prezentacji, projektów) 70 82
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach zaliczeń i egzaminów 0 0
Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury, odrabianie prac domowych itp.) 0 0
Zbieranie informacji, opracowanie wyników 0 0
Przygotowanie raportu, projektu, referatu, prezentacji, dyskusji 0 0
Przygotowanie do kolokwium, zaliczenia, egzaminu 0 0
Suma godzin 100 100
Liczba punktów ECTS 4 4

X. Macierz realizacji przedmiotu

Efekt kształcenia Odniesienie do efektów kierunkowych Cele przedmiotu Treści kształcenia Narzędzia dydaktyczne Sposoby oceny
E1WG-ST1-GA-W02-16/17Z
WG-ST1-GA-W13-16/17Z
C1 W1 W3 W4 W5 W6 W7 C2 C3 C4 C5 N1 N3 N4 N5 N6 N7 N14 F4 F5 F8 F9
E2WG-ST1-GA-U01-16/17Z
WG-ST1-GA-U02-16/17Z
C2 C1 W3 W4 W5 W6 W7 C2 C3 C4 C5 N1 N3 N4 N5 N6 N7 N14 F4 F5 F8 F9
E3WG-ST1-GA-K01-16/17Z
WG-ST1-GA-K02-16/17Z
WG-ST1-GA-K07-16/17Z
C3 C1 W2 W3 W4 W5 W6 N1 N4 N5 N7 F8 F9

XI. Literatura

Literatura podstawowa
Lp. Opis pozycji
1 A. Arundel, H. Hollanders, A taxonomy of innovation: How do public sector agencies innovate? Results of the 2010 European Innobarometer survey of public agencies, October 2011
2 M. Pichla, Is Public Sector Entrepreneurship the Way to the Future?, http://patimes.org/public-sector-entrepreneurship-future/
3 M. Weiss (2013), „Government Entrepreneur” is Not an Oxymoron, http://blogs.hbr.org/2014/03/government-entrepreneur-is-not-an-oxymoron/
4 P. Cunningham, A. Karakasidou, Innovation in the Public Sector. Policy Brief no.2, 2009
5 P.Koch, P.Cunningham and N. Schwabsky, Innovation in the Public Sector: Summary and Policy Recommendations, PUBLIN Report No. D24. NIFU STEP, Oslo, Norway, 2005.
6 Z. Acs, How Is Entrepreneurship Good for Economic Growth? Innovations, Winter 2006
7 Z. Byrum, ND, That Can-Do Attitude: Fostering Entrepreneurship in the Public Sector, http://web1.ctaa.org/webmodules/webarticles/articlefiles/Summer_12_Entrepreneurship.pdf

Literatura uzupełniająca
Lp. Opis pozycji
1 40 Inventive Principles With Examples, http://www.triz-journal.com/archives/1997/07/b/index.html
2 D. Audretsch, M.Keilbach, Entrepreneurship & Growth
3 GEM 2013 Global Report
4 M. Dejardin, Entrepreneurship and Economic Growth: an Obvious Conjunction?

XII. Informacja o nauczycielach

Osoba odpowiedzialna za Kartę Przedmiotu
Hausner Jerzy, prof. dr hab. (Katedra Polityk Publicznych)

Osoby prowadzące przedmiot
Lp. Nauczyciel
1 Klich Jacek, dr hab. (Katedra Zarządzania Organizacjami Publicznymi)

XIII. Informacje dodatkowe



Status karty: ZAAKCEPTOWANO  przez: Broński Krzysztof, dr hab.