Nazwa przedmiotu | Organizacyjne formy wspierania innowacyjności |
Język prowadzenia przedmiotu |
polski |
Kody/Specjalności | ZZ-IB-ZE-X1-21/22Z-ORGFOR | Zarządzanie start-upem | ZZ-IB-MI-X1-21/22Z-ORGFOR | Menedżer innowacji |
|
Kategoria przedmiotu |
kierunkowe lub ogólne |
Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
Poziom PRK |
Poziom 6 - 1. stopień (studia licencjackie) |
Rok studiów/semestr |
3/5 |
Forma zajęć/liczba godzin |
stacjonarne: | Wykład: 15 Ćwiczenia: 30 | niestacjonarne: | Wykład: 9 Ćwiczenia: 18 |
|
Dyscypliny/punkty ECTS |
Nauki o zarządzaniu i jakości: | 3 | Ekonomia i finanse: | 1 | Inne dyscypliny: | 0 | Razem | 4 |
|
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot |
Zając Piotr, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
Cele przedmiotu |
Kod |
Opis |
C1 |
Przekazanie wiedzy z zakresu organizacyjnych form wspierania innowacyjności |
C2 |
Wykształcenie umiejętności analizy i oceny skuteczności poszczególnych organizacyjnych form wspierania innowacyjności |
C3 |
Wskazanie znaczenia organizacyjnych form wspierania innowacyjności |
|
Realizowane efekty uczenia się |
Kod |
Kat. |
Opis |
Kierunkowe efekty uczenia się |
E1 |
W |
Student zna i rozumie szczegółowe zagadnienia z zakresu organizacyjnych form wspierania innowacyjności |
WZ-ST1-IB-W03-21/22Z
|
E2 |
U |
Student potrafi analizować i ocenić skuteczność poszczególnych organizacyjnych form wspierania innowacyjności |
WZ-ST1-IB-U01-21/22Z
|
E3 |
K |
Student postępuje etycznie, wykazuje postawę aktywną oraz stosuje podejście kreatywne i krytyczne |
WZ-ST1-IB-K02-21/22Z
WZ-ST1-IB-K06-21/22Z
| |
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się |
Egzamin testowy, Aktywność na zajęciach, Kolokwium, Prezentacja, Projekt zespołowy, Referat. |
Treści przedmiotu |
Wykład
Kod |
Opis | S (15) | N (9) |
W1 |
Niekomercyjne instytucje otoczenia biznesu |
3 |
2 |
W2 |
Komercyjne instytucje otoczenia biznesu |
2 |
1 |
W3 |
Krajowa Sieć Innowacji |
2 |
2 |
W4 |
Europejska Sieć Ośrodków Biznesu i Innowacji |
2 |
1 |
W5 |
Sieć Krajowych Punktów Kontaktowych na potrzeby MŚP |
2 |
1 |
W6 |
Jednostki samorządu terytorialnego, w tym urzędy powiatowe i gminne oraz powoływane przez nie jednostki organizacyjne świadczące usługi dla przedsiębiorstw |
2 |
1 |
W7 |
Jednostki naukowo-badawcze |
2 |
1 |
Ćwiczenia
Kod |
Opis | S (30) | N (18) |
C1 |
Identyfikacja instytucji otoczenia biznesu w Polsce |
2 |
2 |
C2 |
Zakres i struktura usług świadczonych przez instytucje otoczenia biznesu |
4 |
2 |
C3 |
Analiza funkcjonowania Krajowej Sieci Innowacji |
4 |
2 |
C4 |
Analiza działalności Europejskiej Sieci Ośrodków Biznesu i Innowacji |
4 |
2 |
C5 |
Analiza oferty Krajowych Punktów Kontaktowych |
4 |
2 |
C6 |
Rola jednostek samorządu terytorialnego we wspieraniu innowacyjności |
4 |
2 |
C7 |
Znaczenie jednostek naukowo-badawczych we wspieraniu innowacyjności |
4 |
2 |
C8 |
Determinanty skuteczności organizacyjnych form wspierania innowacyjności |
4 |
4 |
|
Metody i formy prowadzenia zajęć |
Analiza przypadku, Dyskusja, E-learning, Inscenizacja (odgrywanie ról), Praca w grupach, Prezentacja, Symulacja, Wykład audytoryjny. |
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej) |
Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
stacjonarne |
niestacjonarne |
Udział w zajęciach dydaktycznych |
45 |
27 |
Udział w konsultacjach |
15 |
18 |
Udział w kolokwiach/egzaminie |
5 |
5 |
Praca własna studenta |
25 |
40 |
E-learning |
0 |
0 |
Inne (kontaktowe) |
5 |
5 |
Inne (bezkontaktowe) |
5 |
5 |
Suma godzin |
100 |
100 |
Liczba punktów ECTS |
4 |
4 |
|
Macierz realizacji przedmiotu |
Efekt uczenia się |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Cele przedmiotu |
Treści przedmiotu |
Metody/narzędzia dydaktyczne |
Sposoby weryfikacji efektu |
E1 | WZ-ST1-IB-W03-21/22Z
| C1 | C6 W2 W3 W1 W7 W4 W5 W6 C2 C3 C4 C5 C1 C7 C8 | N1 N3 N4 N5 N6 N7 N8 N11 | F1 F4 F5 F7 F8
P3 |
E2 | WZ-ST1-IB-U01-21/22Z
| C2 | C6 W4 C2 C3 C4 C5 C1 C7 C8 | N1 N3 N4 N5 N6 N7 N8 N11 | F1 F4 F5 F7 F8
P3 |
E3 | WZ-ST1-IB-K02-21/22Z
WZ-ST1-IB-K06-21/22Z
| C3 | W2 W3 W1 W7 W4 W5 W6 C2 C3 C4 C5 C1 | N1 N3 N4 N5 N7 N8 N11 | F1 F4 F5 F8
P3 | |
Literatura podstawowa |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
B. Filipiak, J. Ruszała, Instytucje otoczenia biznesu. Rozwój, wsparcie, instrumenty, Difin, Warszawa 2009. |
2 |
S. Wiśniewska, Skuteczność niekomercyjnych instytucji otoczenia biznesu we wspieraniu innowacji marketingowych małych i
średnich przedsiębiorstw, Monografie: Prace Doktorskie nr 24, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie,
Kraków 2015. |
|
Literatura uzupełniająca |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
Innowacyjna przedsiębiorczość w Polsce. Odkryty i ukryty potencjał polskiej innowacyjności, red. P. Zadura-Lichota, PARP, Warszawa 2015. |
2 |
Lixin Colin Xu, The Effects of Business Environments on Development. Surveying New Firm-Level Evidence, The World Bank, 2010.
|
3 |
R. Gillanders, K. Whelan, Open for business? Institutions, business environment and economic development, Working papers 201040, School Of Economics, University College Dublin, 2010. |
|
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów) |
Ocena bieżąca jest średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie zajęć oraz z pisemnego sprawdzianu. Warunkiem koniecznym do uzyskania pozytywnej oceny bieżącej jest obecność Studenta na zajęciach. |
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów) |
Średnia ważona składająca się w 50% z oceny bieżącej i 50% oceny z egzaminu. |
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie |
Przed przystąpieniem do egzaminu Student powinien uzyskać pozytywną ocenę z ćwiczeń. W przypadku nieosiągnięcia założonego efektu kształcenia w pierwszym terminie, ocena z tego efektu wyliczana jest jako średnia arytmetyczna ocen z pierwszego i kolejnego terminu. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na określonym terminie egzaminu jest równoważna z oceną niedostateczną, która jest uwzględniana przy obliczaniu oceny końcowej z przedmiotu. Posiadanie przez Studenta niedozwolonej pomocy w czasie egzaminu skutkuje uzyskaniem oceny niedostatecznej z danego terminu egzaminu. |
|
Osoby prowadzące przedmiot |
Lp. |
Nauczyciel |
1 |
Wiśniewska Sylwia, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
2 |
Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
3 |
Koczyński Marek, mgr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
4 |
Zając Piotr, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
|
Informacje dodatkowe |
|