| Nazwa przedmiotu | Zarządzanie zasobami ludzkimi |
| Język prowadzenia przedmiotu |
polski |
| Kody/Specjalności | ZZ-MR-ER-X1-21/22Z-ZARZSO | E-Marketing | ZZ-MR-RP-X1-21/22Z-ZARZSO | Reklama i Public Relations | ZZ-MR-MR-X1-21/22Z-ZARZSO | Marketing miast i regionów | ZZ-MR-HB-X1-21/22Z-ZARZSO | Handel i budowanie relacji z nabywcami |
|
| Kategoria przedmiotu |
kierunkowe lub ogólne |
| Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
| Poziom PRK |
Poziom 6 - 1. stopień (studia licencjackie) |
| Rok studiów/semestr |
2/4 |
| Forma zajęć/liczba godzin |
| stacjonarne: | Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 | | niestacjonarne: | Wykład: 12 Ćwiczenia: 12 |
|
| Dyscypliny/punkty ECTS |
| Nauki o zarządzaniu i jakości: | 3 | | Ekonomia i finanse: | 0 | | Inne dyscypliny: | 0 | | Razem | 3 |
|
| Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot |
Bukowska Urszula, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| Cele przedmiotu |
| Kod |
Opis |
C1 |
Zapoznanie studenta z wiedzą z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi |
C2 |
Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami i metodami zarządzania zasobami ludzkimi |
C3 |
Wykształcenie umiejętności realizacji zadań związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi w ramach pracy zespołowej |
|
| Realizowane efekty uczenia się |
| Kod |
Kat. |
Opis |
Kierunkowe efekty uczenia się |
E1 |
W |
Student ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, potrafi wskazać obszary zadaniowe funkcji personalnej, wymienić i opisać metody wykorzystywane w ZZL, przedstawić procesy realizowane w ramach funkcji personalnej |
WZ-ST1-MR-W03-21/22Z
WZ-ST1-MR-W01-21/22Z
|
E2 |
U |
Student potrafi stosować teorię zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce, przygotować
narzędzia wykorzystywane w ZZL, poszukiwać informacje niezbędne do realizacji funkcji
personalnej
|
WZ-ST1-MR-U03-21/22Z
WZ-ST1-MR-U02-21/22Z
|
E3 |
K |
Student jest pracowity, uczciwy, odnosi się z szacunkiem do innych, potrafi współpracować w
grupie, jest komunikatywny, cechuje się kulturą osobistą |
WZ-ST1-MR-K04-21/22Z
WZ-ST1-MR-K03-21/22Z
WZ-ST1-MR-K01-21/22Z
| |
| Sposoby weryfikacji efektów uczenia się |
Egzamin pisemny, Egzamin testowy, Aktywność na zajęciach, Kolokwium, Projekt zespołowy, Test wyboru. |
| Treści przedmiotu |
Wykład
| Kod |
Opis | S (15) | N (12) |
W1 |
Personel w systemie zarządzania przedsiębiorstwem (ewolucja funkcji personalnej, organizacja działu personalnego, marketing personalny) |
3 |
2 |
W2 |
Analiza pracy (Istota analizy pracy, procedura analityczna, metody i techniki analizy pracy) |
2 |
2 |
W3 |
Pozyskiwanie pracowników (istota i rodzaje rekrutacji, metody naboru, proces selekcji, metody selekcji,
adaptacja zawodowa pracowników) |
4 |
2 |
W4 |
Ocenianie pracowników (Istota oceniania pracowników, system oceniania, proces oceniania, błędy
występujące w ocenianiu pracowników) |
2 |
2 |
W5 |
Wynagradzanie pracowników (istota wynagradzania pracowników, funkcje wynagradzania, rodzaje wynagrodzeń, formy i
składniki wynagrodzenia) |
2 |
2 |
W6 |
Szkolenia pracowników (istota szkolenia, proces i metody szkolenia) |
2 |
2 |
Ćwiczenia
| Kod |
Opis | S (15) | N (12) |
C1 |
Projektowanie organizacji z uwzględnieniem stanu i struktury zatrudnienia |
2 |
1 |
C2 |
Przygotowywanie opisów stanowisk pracy |
2 |
2 |
C3 |
Dokonywanie naboru kandydatów do pracy |
2 |
2 |
C4 |
Przeprowadzanie selekcji kandydatów do pracy |
3 |
2 |
C5 |
Konstruowanie arkusza oceny pracownika |
2 |
1 |
C6 |
Planowanie i ocenianie szkoleń |
2 |
2 |
C7 |
Kształtowanie wynagrodzeń |
2 |
2 |
|
| Metody i formy prowadzenia zajęć |
Analiza przypadku, Dyskusja, E-learning, Inscenizacja (odgrywanie ról), Konwersatorium, Praca w grupach, Praca z tekstem, Prezentacja, Wykład audytoryjny. |
| Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej) |
| Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
| stacjonarne |
niestacjonarne |
| Udział w zajęciach dydaktycznych |
30 |
24 |
| Udział w konsultacjach |
4 |
4 |
| Udział w kolokwiach/egzaminie |
2 |
2 |
| Praca własna studenta |
11 |
12 |
| E-learning |
0 |
0 |
| Inne (kontaktowe) |
18 |
18 |
| Inne (bezkontaktowe) |
10 |
15 |
| Suma godzin |
75 |
75 |
| Liczba punktów ECTS |
3 |
3 |
|
| Macierz realizacji przedmiotu |
| Efekt uczenia się |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Cele przedmiotu |
Treści przedmiotu |
Metody/narzędzia dydaktyczne |
Sposoby weryfikacji efektu |
E1 | WZ-ST1-MR-W03-21/22Z
WZ-ST1-MR-W01-21/22Z
| C3 C1 C2 | W3 C7 C4 C5 C3 C2 W6 W4 W2 W1 W5 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 | F1 F5 F8 F11
P2 P3 |
E2 | WZ-ST1-MR-U03-21/22Z
WZ-ST1-MR-U02-21/22Z
| C3 C2 | C7 C4 C5 C3 C2 C6 | N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 | F1 F5 F8 F11
P2 P3 |
E3 | WZ-ST1-MR-K04-21/22Z
WZ-ST1-MR-K03-21/22Z
WZ-ST1-MR-K01-21/22Z
| C3 | C7 C4 C5 C3 C1 C2 C6 | N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 | F1 F5 F8 F11
P2 P3 | |
| Literatura podstawowa |
| Lp. |
Opis pozycji |
| 1 |
Oczkowska, R. (red.) (2019). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Uwarunkowania- instrumenty- trendy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
| 2 |
Tyrańska, M. (red.) (2021). Wybrane zagadnienia zarządzania kompetencjami pracowników w organizacji. Warszawa: C.H. Beck. |
|
| Literatura uzupełniająca |
| Lp. |
Opis pozycji |
| 1 |
Bratton, J. i Gold, J. (2017). Human resource management: theory and practice, 6. Wyd.. London: Palgrave Macmillan Education. |
| 2 |
Dessler, G. (2016). Human resources managemet, 15. Wyd.. Pearson Education Limited. |
| 3 |
Pocztowski, A. (2018). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Koncepcje, praktyki, wyzwania. Warszawa: PWE. |
|
| Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
| Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów) |
| Ocena bieżąca jest średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie zajęć oraz z pisemnego sprawdzianu. Warunkiem koniecznym do uzyskania pozytywnej oceny bieżącej jest obecność Studenta na zajęciach. |
| Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów) |
| Średnia ocen z oceny bieżącej (50%) i oceny z egzaminu (50%) |
| Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie |
| Posiadanie przez Studenta niedozwolonej pomocy w czasie egzaminu, skutkuje uzyskaniem oceny 2,0 z danego terminu egzaminu. Przed przystąpieniem do egzaminu Student powinien uzyskać pozytywną ocenę z zaliczenia. W przypadku nieosiągnięcia założonego efektu kształcenia w pierwszym terminie, ocena z tego efektu wyliczana jest jako średnia arytmetyczna ocen z pierwszego i kolejnego terminu |
|
| Osoby prowadzące przedmiot |
| Lp. |
Nauczyciel |
| 1 |
Tyrańska Małgorzata, dr hab. (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 2 |
Bukowska Urszula, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 3 |
Kopeć Jacek, dr hab. (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 4 |
Koczyński Marek, mgr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 5 |
Zając Piotr, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 6 |
Dolot Anna, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 7 |
Wiśniewska Sylwia, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 8 |
Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
|
| Informacje dodatkowe |
Dzień dobry, przesyłam kartę, którą miałam przepisać, ponieważ była w niej błędna numeracja treści wykładów i ćwiczeń.
Z wyrazami szacunku
Urszula Bukowska |