| Nazwa przedmiotu | Coaching i mentoring |
| Język prowadzenia przedmiotu |
polski |
| Kod/Specjalność | ZZ-ZZ-XX-X2-21/22Z-COAIME | Brak |
|
| Kategoria przedmiotu |
kierunkowe lub ogólne |
| Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
| Poziom PRK |
Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie) |
| Rok studiów/semestr |
2/3 |
| Forma zajęć/liczba godzin |
| stacjonarne: | Konwersatorium: 15 | | niestacjonarne: | Konwersatorium: 9 |
|
| Dyscypliny/punkty ECTS |
| Nauki o zarządzaniu i jakości: | 2 | | Ekonomia i finanse: | 0 | | Nauki prawne: | 0 | | Nauki socjologiczne: | 0 | | Psychologia: | 0 | | Inne dyscypliny: | 0 | | Razem | 2 |
|
| Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot |
Dolot Anna, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| Cele przedmiotu |
| Kod |
Opis |
C1 |
Poznanie istoty, założeń oraz różnic pomiędzy coachingiem i mentoringiem. |
C2 |
Poznanie wymagań, jakie powinni spełniać uczestnicy coachingu i mentoringu. |
C3 |
Poznanie modeli coachingu oraz sposobu prowadzenia spotkań mentoringowych. |
C4 |
Rozwój w obszarze niedyrektywnych technik komunikacji. |
|
| Realizowane efekty uczenia się |
| Kod |
Kat. |
Opis |
Kierunkowe efekty uczenia się |
E1 |
W |
|
ZZ-ST2-ZZ-W02-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-W03-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-W04-21/22Z
|
E2 |
U |
|
ZZ-ST2-ZZ-U01-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U04-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U07-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U08-21/22Z
|
E3 |
K |
|
ZZ-ST2-ZZ-K01-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K03-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K04-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K05-21/22Z
| |
| Sposoby weryfikacji efektów uczenia się |
Egzamin testowy, Aktywność na zajęciach, Ćwiczenie praktyczne, Odpowiedź ustna, Prezentacja. |
| Treści przedmiotu |
Konwersatorium
| Kod |
Opis | S (15) | N (9) |
K1 |
Istota, założenia oraz różnice pomiędzy coachingiem i mentoringiem. |
4 |
2 |
K2 |
Kompetencje, umiejętności i zasoby: coacha, mentora oraz uczestników. |
2 |
1 |
K3 |
Modele w coaching, przebieg i sposób prowadzenia sesji |
2 |
1 |
K4 |
Niedyrektywne techniki komunikacji w coachingu. |
4 |
3 |
K5 |
Struktura i sposób prowadzenia spotkań mentoringowych. |
3 |
2 |
|
| Metody i formy prowadzenia zajęć |
Analiza przypadku, Ćwiczenia przedmiotowe, Dyskusja, Inscenizacja (odgrywanie ról), Konwersatorium, Praca w grupach, Praca z tekstem, Prezentacja, Warsztaty, Wykład audytoryjny. |
| Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej) |
| Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
| stacjonarne |
niestacjonarne |
| Udział w zajęciach dydaktycznych |
15 |
9 |
| Udział w konsultacjach |
5 |
6 |
| Udział w kolokwiach/egzaminie |
1 |
1 |
| Praca własna studenta |
15 |
16 |
| E-learning |
4 |
7 |
| Inne (kontaktowe) |
5 |
5 |
| Inne (bezkontaktowe) |
5 |
6 |
| Suma godzin |
50 |
50 |
| Liczba punktów ECTS |
2 |
2 |
|
| Macierz realizacji przedmiotu |
| Efekt uczenia się |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Cele przedmiotu |
Treści przedmiotu |
Metody/narzędzia dydaktyczne |
Sposoby weryfikacji efektu |
E1 | ZZ-ST2-ZZ-W02-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-W03-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-W04-21/22Z
| C1 C2 C3 C4 | K1 K2 K3 K4 K5 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N12 N14 N15 | F3 F4 F8 F9
P3 |
E2 | ZZ-ST2-ZZ-U01-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U04-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U07-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U08-21/22Z
| C1 C2 C3 C4 | K1 K2 K3 K4 K5 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N12 N14 N15 | F3 F4 F8 F9
P3 |
E3 | ZZ-ST2-ZZ-K01-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K03-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K04-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K05-21/22Z
| C2 C3 C4 | K2 K3 K4 K5 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N12 N14 N15 | F3 F4 F8 F9
P3 | |
| Literatura podstawowa |
| Lp. |
Opis pozycji |
| 1 |
Dembkowski S., Eldridge F., Hunter I., Coaching kadry kierowniczej, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
|
| 2 |
Dolot A., Zastosowanie coachingu w hotelarstwie, Toruń 2020. |
| 3 |
Sidor-Rządkowska M., Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wolters Kluwer, 2014. |
|
| Literatura uzupełniająca |
| Lp. |
Opis pozycji |
| 1 |
Coaching for performance: GROWing human potential and purpose: the principles and practice of coaching and leadership / John Whitmore,
London; Boston: Nicholas Brealey Publishing, 2013. |
|
| Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
| Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów) |
| Test, z którego uzyskane punkty będą miały przełożenie na ocenę. |
| Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów) |
| Test, z którego uzyskane punkty będą miały przełożenie na ocenę. |
| Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie |
| brak |
|
| Osoby prowadzące przedmiot |
| Lp. |
Nauczyciel |
| 1 |
Dolot Anna, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 2 |
Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 3 |
Koczyński Marek, mgr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
|
| Informacje dodatkowe |
Brak. |