Karta przedmiotu - Coaching i mentoring

Kierunek: Zarządzanie zasobami ludzkimi

Wymagania wstępne
  1. Podstawowa wiedza z zakresu rozwoju pracowników.

Nazwa przedmiotuCoaching i mentoring
Język prowadzenia przedmiotu polski
Kod/Specjalność
ZZ-ZZ-XX-X2-21/22Z-COAIMEBrak
Kategoria przedmiotu kierunkowe lub ogólne
Profil studiów Ogólnoakademicki
Poziom PRK Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie)
Rok studiów/semestr 2/3
Forma zajęć/liczba godzin
stacjonarne: Konwersatorium: 15
niestacjonarne: Konwersatorium: 9
Dyscypliny/punkty ECTS
Nauki o zarządzaniu i jakości: 2
Ekonomia i finanse: 0
Nauki prawne: 0
Nauki socjologiczne: 0
Psychologia: 0
Inne dyscypliny: 0
Razem2
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot Dolot Anna, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
Cele przedmiotu
Kod Opis
C1 Poznanie istoty, założeń oraz różnic pomiędzy coachingiem i mentoringiem.
C2 Poznanie wymagań, jakie powinni spełniać uczestnicy coachingu i mentoringu.
C3 Poznanie modeli coachingu oraz sposobu prowadzenia spotkań mentoringowych.
C4 Rozwój w obszarze niedyrektywnych technik komunikacji.
Realizowane efekty uczenia się
Kod Kat. Opis Kierunkowe efekty uczenia się
E1 W ZZ-ST2-ZZ-W02-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-W03-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-W04-21/22Z
E2 U ZZ-ST2-ZZ-U01-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U04-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U07-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U08-21/22Z
E3 K ZZ-ST2-ZZ-K01-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K03-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K04-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K05-21/22Z
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się Egzamin testowy, Aktywność na zajęciach, Ćwiczenie praktyczne, Odpowiedź ustna, Prezentacja.
Treści przedmiotu
Konwersatorium
Kod OpisS (15)N (9)
K1 Istota, założenia oraz różnice pomiędzy coachingiem i mentoringiem. 4 2
K2 Kompetencje, umiejętności i zasoby: coacha, mentora oraz uczestników. 2 1
K3 Modele w coaching, przebieg i sposób prowadzenia sesji 2 1
K4 Niedyrektywne techniki komunikacji w coachingu. 4 3
K5 Struktura i sposób prowadzenia spotkań mentoringowych. 3 2

Metody i formy prowadzenia zajęć Analiza przypadku, Ćwiczenia przedmiotowe, Dyskusja, Inscenizacja (odgrywanie ról), Konwersatorium, Praca w grupach, Praca z tekstem, Prezentacja, Warsztaty, Wykład audytoryjny.
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
stacjonarne niestacjonarne
Udział w zajęciach dydaktycznych 15 9
Udział w konsultacjach 5 6
Udział w kolokwiach/egzaminie 1 1
Praca własna studenta 15 16
E-learning 4 7
Inne (kontaktowe) 5 5
Inne (bezkontaktowe) 5 6
Suma godzin 50 50
Liczba punktów ECTS 2 2
Macierz realizacji przedmiotu
Efekt uczenia się Odniesienie do efektów kierunkowych Cele przedmiotu Treści przedmiotu Metody/narzędzia dydaktyczne Sposoby weryfikacji efektu
E1ZZ-ST2-ZZ-W02-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-W03-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-W04-21/22Z
C1 C2 C3 C4 K1 K2 K3 K4 K5 N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N12 N14 N15 F3 F4 F8 F9
P3
E2ZZ-ST2-ZZ-U01-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U04-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U07-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-U08-21/22Z
C1 C2 C3 C4 K1 K2 K3 K4 K5 N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N12 N14 N15 F3 F4 F8 F9
P3
E3ZZ-ST2-ZZ-K01-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K03-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K04-21/22Z
ZZ-ST2-ZZ-K05-21/22Z
C2 C3 C4 K2 K3 K4 K5 N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N12 N14 N15 F3 F4 F8 F9
P3
Literatura podstawowa
Lp. Opis pozycji
1 Dembkowski S., Eldridge F., Hunter I., Coaching kadry kierowniczej, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
2 Dolot A., Zastosowanie coachingu w hotelarstwie, Toruń 2020.
3 Sidor-Rządkowska M., Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wolters Kluwer, 2014.
Literatura uzupełniająca
Lp. Opis pozycji
1 Coaching for performance: GROWing human potential and purpose: the principles and practice of coaching and leadership / John Whitmore, London; Boston: Nicholas Brealey Publishing, 2013.
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów)
Test, z którego uzyskane punkty będą miały przełożenie na ocenę.
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów)
Test, z którego uzyskane punkty będą miały przełożenie na ocenę.
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie
brak
Osoby prowadzące przedmiot
Lp. Nauczyciel
1 Dolot Anna, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
2 Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
3 Koczyński Marek, mgr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
Informacje dodatkowe

Brak.



Status karty: ZAAKCEPTOWANY  przez: Pauli Urban, dr hab.