Karta przedmiotu - Coaching i mentoring

Kierunek: Zarządzanie zasobami ludzkimi

Wymagania wstępne
  1. Podstawowa wiedza z zakresu rozwoju pracowników (w tym uczenia się i rozwoju ludzi dorosłych).

Nazwa przedmiotuCoaching i mentoring
Język prowadzenia przedmiotu polski
Kod/Specjalność
ZZ-ZZ-XX-X2-22/23Z-COAIMEBrak
Kategoria przedmiotu kierunkowe lub ogólne
Profil studiów Ogólnoakademicki
Poziom PRK Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie)
Rok studiów/semestr 2/3
Forma zajęć/liczba godzin
stacjonarne: Konwersatorium: 15
niestacjonarne: Konwersatorium: 9
Dyscypliny/punkty ECTS
Nauki o zarządzaniu i jakości: 2
Ekonomia i finanse: 0
Nauki prawne: 0
Nauki socjologiczne: 0
Psychologia: 0
Inne dyscypliny: 0
Razem2
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot Sołtysik Mariusz, dr hab. (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
Cele przedmiotu
Kod Opis
C1 Poznanie istoty, założeń oraz różnic pomiędzy coachingiem i mentoringiem.
C2 Poznanie wymagań, jakie powinni spełniać uczestnicy coachingu i mentoringu.
C3 Poznanie modeli coachingu oraz sposobu prowadzenia spotkań mentoringowych.
C4 Rozwój w obszarze niedyrektywnych technik komunikacji.
C5 Poznanie zagadnienie związanych z zrównoważonym zarządzaniem personelem oraz zrównoważonym rozwojem pracownika
Realizowane efekty uczenia się
Kod Kat. Opis Kierunkowe efekty uczenia się
E1 W Student zna i rozumie główne tendencje i kierunki zmian oraz rozwoju w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i jego otoczenia gospodarczego mającego wpływ na funkcjonowanie ludzi w organizacji. Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu funkcjonowanie podmiotów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, transferu wiedzy i innowacji zarówno w odniesieniu do poziomu operacyjnego, jak i menedżerskiego. Student zna i rozumie uwarunkowania realizacji procesów decyzyjnych na poziomie menedżerskim w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. ZZ-ST2-ZZ-W02-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-W03-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-W04-22/23Z
E2 U Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do twórczego formułowania i rozwiązywania niestandardowych problemów zarządzania zasobami ludzkimi, wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Student potrafi kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując postawę lidera, motywować i inspirować członków zespołu do aktywności. Student potrafi adaptować istniejące rozwiązania lub tworzyć nowe rozwiązania w odniesieniu do problemów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Student potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenie się przez całe życie dla siebie i innych osób ZZ-ST2-ZZ-U01-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U04-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U07-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U08-22/23Z
E3 K Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w szczególności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania wiedzą, projektami. Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących zjawisk społeczno–ekonomicznych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, rozwiązywaniu konfliktów opierając się na poglądach i opinii wszystkich członków zespołu Student jest gotów do aktywnego uczestniczenia w funkcjonowaniu organizacji, rozwijania dorobku zawodu i podtrzymywania jego etosu, przestrzegania zasad etyki zawodowej. Student jest gotów do pełnienia ról zawodowych przy uwzględnieniu zmieniających się potrzeb społecznych i organizacyjnych. ZZ-ST2-ZZ-K01-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K03-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K04-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K05-22/23Z
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się Egzamin pisemny, Egzamin testowy, Egzamin ustny, Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych, Aktywność na zajęciach, Ćwiczenie praktyczne, Odpowiedź ustna, Prezentacja, Projekt indywidualny, Projekt zespołowy, Referat.
Treści przedmiotu
Konwersatorium
Kod OpisS (15)N (9)
K1 Cel pracowników w kontekście celów przedsiębiorstwa 3 1
K2 Narzędzia wspomagające proces doskonalenia pracowników 2 1
K3 Opracowanie strategii szkoleniowej 2 1
K4 Aspekt behawioralny 4 3
K5 Dobre przykłady coachingu i mentoringu 3 2
K6 Zrównoważony model zarządzania i rozwoju pracownika 1 1

Metody i formy prowadzenia zajęć Analiza przypadku, Ćwiczenia przedmiotowe, Dyskusja, E-learning, Inscenizacja (odgrywanie ról), Konwersatorium, Nauczanie problemowe, Praca w grupach, Praca z tekstem, Prezentacja, Warsztaty, Wykład audytoryjny.
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
stacjonarne niestacjonarne
Udział w zajęciach dydaktycznych 15 9
Udział w konsultacjach 10 9
Udział w kolokwiach/egzaminie 4 3
Praca własna studenta 7 16
E-learning 9 6
Inne (kontaktowe)
Inne (bezkontaktowe) 5 7
Suma godzin 50 50
Liczba punktów ECTS 2 2
Macierz realizacji przedmiotu
Efekt uczenia się Odniesienie do efektów kierunkowych Cele przedmiotu Treści przedmiotu Metody/narzędzia dydaktyczne Sposoby weryfikacji efektu
E3ZZ-ST2-ZZ-K01-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K03-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K04-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K05-22/23Z
C4 C3 C2 K5 K4 K3 K2 N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 N14 N15 N17 F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9
P3 P4
E2ZZ-ST2-ZZ-U01-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U04-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U07-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U08-22/23Z
C4 C3 C2 C1 K5 K4 K3 K2 K1 N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 N14 N15 N17 F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9
P3 P4
E1ZZ-ST2-ZZ-W02-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-W03-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-W04-22/23Z
C4 C3 C2 C1 C5 K5 K4 K3 K2 K1 N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 N14 N15 N17 F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9
P3 P4
Literatura podstawowa
Lp. Opis pozycji
1 Dembkowski S., Eldridge F., Hunter I., Coaching kadry kierowniczej, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
2 Dolot A., Zastosowanie coachingu w hotelarstwie, Toruń 2020.
3 Sidor-Rządkowska M., Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wolters Kluwer, 2014.
Literatura uzupełniająca
Lp. Opis pozycji
1 Human resources management: theory and practice, J. Bratton, J. Gold, Palgrave Macmillan Education, 2017.
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów)
Średnia arytmetyczna ocen cząstkowych
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów)
Średnia arytmetyczna ocen cząstkowych
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie
Średnia arytmetyczna ocen cząstkowych
Osoby prowadzące przedmiot
Lp. Nauczyciel
1 Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
2 Sołtysik Mariusz, dr hab. (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
Informacje dodatkowe


Status karty: ZAAKCEPTOWANY  przez: Pauli Urban, dr hab.