Nazwa przedmiotu | Coaching i mentoring |
Język prowadzenia przedmiotu |
polski |
Kod/Specjalność | ZZ-ZZ-XX-X2-22/23Z-COAIME | Brak |
|
Kategoria przedmiotu |
kierunkowe lub ogólne |
Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
Poziom PRK |
Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie) |
Rok studiów/semestr |
2/3 |
Forma zajęć/liczba godzin |
stacjonarne: | Konwersatorium: 15 | niestacjonarne: | Konwersatorium: 9 |
|
Dyscypliny/punkty ECTS |
Nauki o zarządzaniu i jakości: | 2 | Ekonomia i finanse: | 0 | Nauki prawne: | 0 | Nauki socjologiczne: | 0 | Psychologia: | 0 | Inne dyscypliny: | 0 | Razem | 2 |
|
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot |
Sołtysik Mariusz, dr hab. (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
Cele przedmiotu |
Kod |
Opis |
C1 |
Poznanie istoty, założeń oraz różnic pomiędzy coachingiem i mentoringiem. |
C2 |
Poznanie wymagań, jakie powinni spełniać uczestnicy coachingu i mentoringu. |
C3 |
Poznanie modeli coachingu oraz sposobu prowadzenia spotkań mentoringowych. |
C4 |
Rozwój w obszarze niedyrektywnych technik komunikacji. |
C5 |
Poznanie zagadnienie związanych z zrównoważonym zarządzaniem personelem oraz zrównoważonym rozwojem pracownika |
|
Realizowane efekty uczenia się |
Kod |
Kat. |
Opis |
Kierunkowe efekty uczenia się |
E1 |
W |
Student zna i rozumie główne tendencje i kierunki zmian oraz rozwoju w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i jego otoczenia gospodarczego mającego wpływ na funkcjonowanie ludzi w organizacji.
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu funkcjonowanie podmiotów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, transferu wiedzy i innowacji zarówno w odniesieniu do poziomu operacyjnego, jak i menedżerskiego.
Student zna i rozumie uwarunkowania realizacji procesów decyzyjnych na poziomie menedżerskim w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. |
ZZ-ST2-ZZ-W02-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-W03-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-W04-22/23Z
|
E2 |
U |
Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do twórczego formułowania i rozwiązywania niestandardowych problemów zarządzania zasobami ludzkimi, wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
Student potrafi kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując postawę lidera, motywować i inspirować członków zespołu do aktywności.
Student potrafi adaptować istniejące rozwiązania lub tworzyć nowe rozwiązania w odniesieniu do problemów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Student potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenie się przez całe życie dla siebie i innych osób |
ZZ-ST2-ZZ-U01-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U04-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U07-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U08-22/23Z
|
E3 |
K |
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w szczególności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania wiedzą, projektami.
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących zjawisk społeczno–ekonomicznych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, rozwiązywaniu konfliktów opierając się na poglądach i opinii wszystkich członków zespołu
Student jest gotów do aktywnego uczestniczenia w funkcjonowaniu organizacji, rozwijania dorobku zawodu i podtrzymywania jego etosu, przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Student jest gotów do pełnienia ról zawodowych przy uwzględnieniu zmieniających się potrzeb społecznych i organizacyjnych. |
ZZ-ST2-ZZ-K01-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K03-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K04-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K05-22/23Z
| |
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się |
Egzamin pisemny, Egzamin testowy, Egzamin ustny, Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych, Aktywność na zajęciach, Ćwiczenie praktyczne, Odpowiedź ustna, Prezentacja, Projekt indywidualny, Projekt zespołowy, Referat. |
Treści przedmiotu |
Konwersatorium
Kod |
Opis | S (15) | N (9) |
K1 |
Cel pracowników w kontekście celów przedsiębiorstwa |
3 |
1 |
K2 |
Narzędzia wspomagające proces doskonalenia pracowników |
2 |
1 |
K3 |
Opracowanie strategii szkoleniowej |
2 |
1 |
K4 |
Aspekt behawioralny |
4 |
3 |
K5 |
Dobre przykłady coachingu i mentoringu |
3 |
2 |
K6 |
Zrównoważony model zarządzania i rozwoju pracownika |
1 |
1 |
|
Metody i formy prowadzenia zajęć |
Analiza przypadku, Ćwiczenia przedmiotowe, Dyskusja, E-learning, Inscenizacja (odgrywanie ról), Konwersatorium, Nauczanie problemowe, Praca w grupach, Praca z tekstem, Prezentacja, Warsztaty, Wykład audytoryjny. |
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej) |
Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
stacjonarne |
niestacjonarne |
Udział w zajęciach dydaktycznych |
15 |
9 |
Udział w konsultacjach |
10 |
9 |
Udział w kolokwiach/egzaminie |
4 |
3 |
Praca własna studenta |
7 |
16 |
E-learning |
9 |
6 |
Inne (kontaktowe) |
|
|
Inne (bezkontaktowe) |
5 |
7 |
Suma godzin |
50 |
50 |
Liczba punktów ECTS |
2 |
2 |
|
Macierz realizacji przedmiotu |
Efekt uczenia się |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Cele przedmiotu |
Treści przedmiotu |
Metody/narzędzia dydaktyczne |
Sposoby weryfikacji efektu |
E3 | ZZ-ST2-ZZ-K01-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K03-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K04-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-K05-22/23Z
| C4 C3 C2 | K5 K4 K3 K2 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 N14 N15 N17 | F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9
P3 P4 |
E2 | ZZ-ST2-ZZ-U01-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U04-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U07-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-U08-22/23Z
| C4 C3 C2 C1 | K5 K4 K3 K2 K1 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 N14 N15 N17 | F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9
P3 P4 |
E1 | ZZ-ST2-ZZ-W02-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-W03-22/23Z
ZZ-ST2-ZZ-W04-22/23Z
| C4 C3 C2 C1 C5 | K5 K4 K3 K2 K1 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N8 N11 N12 N14 N15 N17 | F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9
P3 P4 | |
Literatura podstawowa |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
Dembkowski S., Eldridge F., Hunter I., Coaching kadry kierowniczej, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
|
2 |
Dolot A., Zastosowanie coachingu w hotelarstwie, Toruń 2020. |
3 |
Sidor-Rządkowska M., Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wolters Kluwer, 2014. |
|
Literatura uzupełniająca |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
Human resources management: theory and practice, J. Bratton, J. Gold, Palgrave Macmillan Education, 2017. |
|
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów) |
Średnia arytmetyczna ocen cząstkowych |
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów) |
Średnia arytmetyczna ocen cząstkowych |
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie |
Średnia arytmetyczna ocen cząstkowych |
|
Osoby prowadzące przedmiot |
Lp. |
Nauczyciel |
1 |
Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
2 |
Sołtysik Mariusz, dr hab. (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
|
Informacje dodatkowe |
|