Karta przedmiotu - Kierowanie zespołem projektowym

Kierunek: Zarządzanie projektami

Wymagania wstępne
  1. Wymagana wiedza z zakresu podstaw zarządzania projektami.

Nazwa przedmiotuKierowanie zespołem projektowym
Język prowadzenia przedmiotu polski
Kod/Specjalność
ZZ-ZP-XX-X1-22/23Z-KIEZLEBrak
Kategoria przedmiotu kierunkowe lub ogólne
Profil studiów Ogólnoakademicki
Poziom PRK Poziom 6 - 1. stopień (studia licencjackie)
Rok studiów/semestr 3/5
Forma zajęć/liczba godzin
stacjonarne: Wykład: 15 Ćwiczenia: 15
niestacjonarne: Wykład: 9 Ćwiczenia: 9
Dyscypliny/punkty ECTS
Nauki o zarządzaniu i jakości: 3
Ekonomia i finanse: 0
Nauki prawne: 0
Matematyka: 0
Psychologia: 0
Informatyka: 0
Filozofia: 0
Historia: 0
Nauki o kulturze i religii: 0
Językoznawstwo: 0
Razem3
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot Tyrańska Małgorzata, dr hab. (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
Cele przedmiotu
Kod Opis
C1 Pozyskanie wiedzy z zakresu zarządzania zespołem projektowym.
C2 Nabycie umiejętności organizacji pracy zespołu projektowego.
C3 Kształtowanie postaw przedsiębiorczych w zakresie poszukiwania rozwiązań dla realizowanych przez zespół projektowy celów.
Realizowane efekty uczenia się
Kod Kat. Opis Kierunkowe efekty uczenia się
E1 W Student zna wiodące metodyki zarządzania projektami. Rozróżnia klasyczne i zwinne podejście do zarządzania projektami. ZZ-ST1-ZP-W05-22/23Z
E3 W Student zna kluczowe kompetencje kierownika projektu. Rozpoznaje wymagania kompetencyjne wiodących systemów certyfikacji ZZ-ST1-ZP-W01-22/23Z
E5 K Student jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje i działania. ZZ-ST1-ZP-K03-22/23Z
E7 U Student potrafi jednoznacznie definiować role w zespole projektowym oraz przydzielać zadania z uwzględnieniem kompetencji technicznych i psychospołecznych. ZZ-ST1-ZP-U07-22/23Z
E8 U Student potrafi zorganizować efektywną pracę zespołu projektowego. Kieruje pracą zespołu projektowego dobierając właściwy styl zarządzania ZZ-ST1-ZP-U07-22/23Z
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się Egzamin pisemny, Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych, Aktywność na zajęciach, Kolokwium, Projekt zespołowy, Referat.
Treści przedmiotu
Wykład
Kod OpisS (15)N (9)
W1 Orientacja na projekty. Stałe struktury organizacji. Miejsce zespołu projektowego w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa. Struktura organizacyjna zespołu projektowego. Podział pracy, odpowiedzialność i delegowanie uprawnień. Praca zespołowa. Kształtowanie zespołu projektowego. Role w zespole projektowym. Przywództwo. Style zarządzania. 5 3
W3 Zarządzanie zasobami ludzkimi. Istota i elementy kompetencji. Klasyfikacja kompetencji. Kluczowe kompetencje kierownika projektu. Poziomy kompetencji i kryteria oceny kompetencji. Techniki oceny kompetencji. Samokontrola. Certyfikacja kompetencji (przegląd systemów certyfikacji kompetencji, proces certyfikacji kompetencji: etapy i organizacja, korzyści wynikające z certyfikacji kompetencji). Rozwój kompetencji. 6 4
W4 Sprawność. Zaangażowanie i motywacja. Modele motywacyjne. Zorientowanie na wyniki. Systemy motywacyjne powiązane z oceną wyników zespołu projektowego. Komunikacja w zespole projektowym 4 2

Ćwiczenia
Kod OpisS (15)N (9)
C1 Opracowanie modelu kompetencji dla członków zespołu projektowego zgodnie z przydzielonymi rolami. Konflikty i kryzysy. 5 3
C2 Dobór i opracowanie systemu oceny kompetencji członków zespołu projektowego. 5 4
C4 Prezentacja metod służących do kształtowania zaangażowania członków zespołu projektowego. Opracowanie systemu motywacyjnego powiązanego z wynikami zespołu projektowego. 5 2

Metody i formy prowadzenia zajęć Analiza przypadku, Dyskusja, Praca w grupach, Prezentacja, Wykład audytoryjny.
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
stacjonarne niestacjonarne
Udział w zajęciach dydaktycznych 30 18
Udział w konsultacjach 15 15
Udział w kolokwiach/egzaminie 4 4
Praca własna studenta 11 23
E-learning 5 5
Inne (kontaktowe) 5 5
Inne (bezkontaktowe) 5 5
Suma godzin 75 75
Liczba punktów ECTS 3 3
Macierz realizacji przedmiotu
Efekt uczenia się Odniesienie do efektów kierunkowych Cele przedmiotu Treści przedmiotu Metody/narzędzia dydaktyczne Sposoby weryfikacji efektu
E1ZZ-ST1-ZP-W05-22/23Z
C1 W1 N1 N3 F1 F7
P2 P4
E3ZZ-ST1-ZP-W01-22/23Z
C1 W3 N1 N3 F1 F7
P4
E5ZZ-ST1-ZP-K03-22/23Z
C1 C2 C4 N3 N4 N5 N7 F1 F5 F7
P4
E7ZZ-ST1-ZP-U07-22/23Z
C2 C3 C1 N3 N4 N5 N7 F1 F5 F8
P4
E8ZZ-ST1-ZP-U07-22/23Z
C2 C3 C1 N3 N4 N5 N7 F1 F5 F8
P4
Literatura podstawowa
Lp. Opis pozycji
1 A. Stabryła, Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, PWN, Warszawa 2011
Literatura uzupełniająca
Lp. Opis pozycji
1 A. Musioł – Urbańczyk, Kompetencje kierownika projektu i możliwości ich kształtowania, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010
2 R.K. Wysocki, Effective Project Management, Wiley John&Sons Inc, Indianapolis, 2014, Seventh Edition http://index-of.co.uk/Project%20Management/Effective%20Project%20Management%20Traditional,%20Agile,%20Extreme%20by%20Robert%20K.%20Wysocki%207th%20Edition.pdf
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów)
Ocena bieżąca stanowi średnią ważoną z wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: ocena wynikająca z wiedzy (kolokwium - 80%), ocena z umiejętności rozwiązywania problemów (15%) oraz ocena z kompetencji społecznych (5%).
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów)
Ocena końcowa z przedmiotu jest obliczana na podstawie średniej oceny uzyskanej z ćwiczeń (50%) oraz z egzaminu (50%).
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie
--
Osoby prowadzące przedmiot
Lp. Nauczyciel
1 Tyrańska Małgorzata, dr hab. (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
2 Bukowska Urszula, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
Informacje dodatkowe

-



Status karty: ZAAKCEPTOWANY  przez: Jędrzejczyk Marcin, dr hab.