Karta przedmiotu - Zachowania konsumentów na rynku turystycznym

Kierunek: Turystyka i Rekreacja

Wymagania wstępne
  1. Podstawy marketingu
  2. Mikroekonomia

Nazwa przedmiotuZachowania konsumentów na rynku turystycznym
Język prowadzenia przedmiotu polski
Kody/Specjalności
ZZ-TR-NB-X1-22/23Z-ZACKSUNowoczesny biznes hotelarski i gastronomiczny
ZZ-TR-PR-X1-22/23Z-ZACKSUPrzedsiębiorczość w rekreacji i sporcie
ZZ-TR-TM-X1-22/23Z-ZACKSUTurystyka międzynarodowa
Kategoria przedmiotu kierunkowe lub ogólne
Profil studiów Ogólnoakademicki
Poziom PRK Poziom 6 - 1. stopień (studia licencjackie)
Rok studiów/semestr 3/6
Forma zajęć/liczba godzin
stacjonarne: Wykład: 15 Ćwiczenia: 15
niestacjonarne: Wykład: 9 Ćwiczenia: 9
Dyscypliny/punkty ECTS
Nauki o zarządzaniu i jakości: 1
Ekonomia i finanse: 2
Nauki o kulturze fizycznej: 0
Inne dyscypliny: 0
Razem3
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot Niemczyk Agata, dr hab. (Katedra Turystyki)
Cele przedmiotu
Kod Opis
C1 Przekazanie wiedzy na temat istoty zachowań turystycznych i ich determinant, procesu podejmowania decyzji na rynku turystycznym.
C2 Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie analizowania zachowań konsumentów, zmian ujawniających się w otoczeniu jednostki, określenia ich wpływu na postępowanie jednostki na rynku turystycznym
C3 Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie aplikowania wzorów zachowań turystów w wybranych obszarach działalności marketingowej przedsiębiorstw turystycznych.
Realizowane efekty uczenia się
Kod Kat. Opis Kierunkowe efekty uczenia się
E1 W Student ma wiedzę z zakresu zachowań konsumentów na rynku turystycznym i ich uwarunkowań WZ-ST1-TR-W02-22/23Z
WZ-ST1-TR-W03-22/23Z
E2 U Student potrafi analizować prawidłowości zachowań konsumentów, zmiany ujawniające się w otoczeniu jednostki i określić ich wpływ na postępowanie jednostki na rynku turystycznym oraz wynikające z tego tytułu konsekwencje w działalności marketingowej przedsiębiorstw turystycznych. WZ-ST1-TR-U01-22/23Z
WZ-ST1-TR-U02-22/23Z
WZ-ST1-TR-U03-22/23Z
WZ-ST1-TR-U04-22/23Z
E3 K Student wykazuje się aktywnością, kreatywnością na zajęciach ujawniającą się w zdolności wydawania sądów, dostrzegania różnic i podejmowania decyzji WZ-ST1-TR-K04-22/23Z
WZ-ST1-TR-K05-22/23Z
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się Egzamin pisemny, Projekt zespołowy.
Treści przedmiotu
Wykład
Kod OpisS (15)N (9)
W1 1. Rynek turystyczny i jego elementy 2 1
W2 2. Istota zachowań konsumentów na rynku turystycznym. Rodzaje zachowań 2 1
W3 3. Uwarunkowania zachowań turystycznych 5 3
W4 4. Proces podejmowania decyzji na rynku turystycznym 2 1
W5 5. Badanie zachowań konsumentów na rynku turystycznym 4 3

Ćwiczenia
Kod OpisS (15)N (9)
C1 1. Rynek turystyczny i trendy jego rozwoju. 4 2
C2 2. Turystyka wczoraj, dziś i jutro w kontekście zachowań turystycznych. 4 2
C3 3. Zachowania konsumentów na rynku turystycznym i ich uwarunkowania w działalności marketingowej przedsiębiorstw. Studia przypadków. 7 5

Metody i formy prowadzenia zajęć Analiza przypadku, Dyskusja, Praca w grupach, Wykład audytoryjny.
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
stacjonarne niestacjonarne
Udział w zajęciach dydaktycznych 30 18
Udział w konsultacjach 15 17
Udział w kolokwiach/egzaminie 5 5
Praca własna studenta 25 35
E-learning 0 0
Inne (kontaktowe) 0 0
Inne (bezkontaktowe) 0 0
Suma godzin 75 75
Liczba punktów ECTS 3 3
Macierz realizacji przedmiotu
Efekt uczenia się Odniesienie do efektów kierunkowych Cele przedmiotu Treści przedmiotu Metody/narzędzia dydaktyczne Sposoby weryfikacji efektu
E1WZ-ST1-TR-W02-22/23Z
WZ-ST1-TR-W03-22/23Z
C1 W3 W4 W2 W1 N1 N4 N5 F5
P2
E2WZ-ST1-TR-U01-22/23Z
WZ-ST1-TR-U02-22/23Z
WZ-ST1-TR-U03-22/23Z
WZ-ST1-TR-U04-22/23Z
C2 C3 C2 C1 W5 W4 W3 C3 N1 N4 N5 N7 F5
P2
E3WZ-ST1-TR-K04-22/23Z
WZ-ST1-TR-K05-22/23Z
C3 C3 C2 C1 W5 W3 N1 N4 N5 N7 F5
P2
Literatura podstawowa
Lp. Opis pozycji
1 A. Niemczyk, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, UEK, Kraków 2010.
Literatura uzupełniająca
Lp. Opis pozycji
1 J. Berbeka (red.), Zmiany zachowań turystycznych Polaków i ich uwarunkowania w latach 2006–2015, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2016.
2 Tourist Behaviour. The Essential Companion, ed. Philip L. Pearce, James Cook University, Australia, 2019.
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów)
Ćwiczenia realizują efekt umiejętności i kompetencji społecznych (na ten ostatni składa się również aktywność na wykładach). Ocena pozytywna z tych efektów stanowi podstawę zaliczenia ćwiczeń z przedmiotu.
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów)
Na ocenę końcową składa się średnia z trzech pozytywnych ocen weryfikujących trzy efekty uczenia się: wiedzy (realizowanego na egzaminie pisemnym), umiejętności (realizowanego na ćwiczeniach) i kompetencji społecznych (realizowanych w aktywności studenta/wyrażaniu swoich sądów na wykładach i ćwiczeniach).
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie
Ocenę końcową z ćwiczeń może stanowić aktywny udział studenta w konferencji naukowej poprzez zrobienie posteru lub napisanie artykułu naukowego indywidualnie lub w grupach maksymalnie 3-osobowych. Taka aktywność stanowi alternatywną realizację efektów: umiejętności i kompetencji społecznych.
Osoby prowadzące przedmiot
Lp. Nauczyciel
1 Niemczyk Agata, dr hab. (Katedra Turystyki)
Informacje dodatkowe


Status karty: ZAAKCEPTOWANY  przez: Łapczyński Mariusz, dr hab.