Nazwa przedmiotu | Zachowania konsumentów na rynku turystycznym |
Język prowadzenia przedmiotu |
polski |
Kody/Specjalności | ZZ-TR-NB-X1-22/23Z-ZACKSU | Nowoczesny biznes hotelarski i gastronomiczny | ZZ-TR-PR-X1-22/23Z-ZACKSU | Przedsiębiorczość w rekreacji i sporcie | ZZ-TR-TM-X1-22/23Z-ZACKSU | Turystyka międzynarodowa |
|
Kategoria przedmiotu |
kierunkowe lub ogólne |
Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
Poziom PRK |
Poziom 6 - 1. stopień (studia licencjackie) |
Rok studiów/semestr |
3/6 |
Forma zajęć/liczba godzin |
stacjonarne: | Wykład: 15 Ćwiczenia: 15 | niestacjonarne: | Wykład: 9 Ćwiczenia: 9 |
|
Dyscypliny/punkty ECTS |
Nauki o zarządzaniu i jakości: | 1 | Ekonomia i finanse: | 2 | Nauki o kulturze fizycznej: | 0 | Inne dyscypliny: | 0 | Razem | 3 |
|
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot |
Niemczyk Agata, dr hab. (Katedra Turystyki) |
Cele przedmiotu |
Kod |
Opis |
C1 |
Przekazanie wiedzy na temat istoty zachowań turystycznych i ich determinant, procesu podejmowania decyzji na rynku turystycznym. |
C2 |
Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie analizowania zachowań konsumentów, zmian ujawniających się w otoczeniu jednostki, określenia ich wpływu na postępowanie jednostki na rynku turystycznym |
C3 |
Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie aplikowania wzorów zachowań turystów w wybranych obszarach działalności marketingowej przedsiębiorstw turystycznych. |
|
Realizowane efekty uczenia się |
Kod |
Kat. |
Opis |
Kierunkowe efekty uczenia się |
E1 |
W |
Student ma wiedzę z zakresu zachowań konsumentów na rynku turystycznym i ich uwarunkowań |
WZ-ST1-TR-W02-22/23Z
WZ-ST1-TR-W03-22/23Z
|
E2 |
U |
Student potrafi analizować prawidłowości zachowań konsumentów, zmiany ujawniające się w otoczeniu jednostki i określić ich wpływ na postępowanie jednostki na rynku turystycznym oraz wynikające z tego tytułu konsekwencje w działalności marketingowej przedsiębiorstw turystycznych. |
WZ-ST1-TR-U01-22/23Z
WZ-ST1-TR-U02-22/23Z
WZ-ST1-TR-U03-22/23Z
WZ-ST1-TR-U04-22/23Z
|
E3 |
K |
Student wykazuje się aktywnością, kreatywnością na zajęciach ujawniającą się w zdolności wydawania sądów, dostrzegania różnic i podejmowania decyzji |
WZ-ST1-TR-K04-22/23Z
WZ-ST1-TR-K05-22/23Z
| |
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się |
Egzamin pisemny, Projekt zespołowy. |
Treści przedmiotu |
Wykład
Kod |
Opis | S (15) | N (9) |
W1 |
1. Rynek turystyczny i jego elementy |
2 |
1 |
W2 |
2. Istota zachowań konsumentów na rynku turystycznym. Rodzaje zachowań |
2 |
1 |
W3 |
3. Uwarunkowania zachowań turystycznych |
5 |
3 |
W4 |
4. Proces podejmowania decyzji na rynku turystycznym |
2 |
1 |
W5 |
5. Badanie zachowań konsumentów na rynku turystycznym |
4 |
3 |
Ćwiczenia
Kod |
Opis | S (15) | N (9) |
C1 |
1. Rynek turystyczny i trendy jego rozwoju. |
4 |
2 |
C2 |
2. Turystyka wczoraj, dziś i jutro w kontekście zachowań turystycznych. |
4 |
2 |
C3 |
3. Zachowania konsumentów na rynku turystycznym i ich uwarunkowania w działalności marketingowej przedsiębiorstw. Studia przypadków. |
7 |
5 |
|
Metody i formy prowadzenia zajęć |
Analiza przypadku, Dyskusja, Praca w grupach, Wykład audytoryjny. |
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej) |
Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
stacjonarne |
niestacjonarne |
Udział w zajęciach dydaktycznych |
30 |
18 |
Udział w konsultacjach |
15 |
17 |
Udział w kolokwiach/egzaminie |
5 |
5 |
Praca własna studenta |
25 |
35 |
E-learning |
0 |
0 |
Inne (kontaktowe) |
0 |
0 |
Inne (bezkontaktowe) |
0 |
0 |
Suma godzin |
75 |
75 |
Liczba punktów ECTS |
3 |
3 |
|
Macierz realizacji przedmiotu |
Efekt uczenia się |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Cele przedmiotu |
Treści przedmiotu |
Metody/narzędzia dydaktyczne |
Sposoby weryfikacji efektu |
E1 | WZ-ST1-TR-W02-22/23Z
WZ-ST1-TR-W03-22/23Z
| C1 | W3 W4 W2 W1 | N1 N4 N5 | F5
P2 |
E2 | WZ-ST1-TR-U01-22/23Z
WZ-ST1-TR-U02-22/23Z
WZ-ST1-TR-U03-22/23Z
WZ-ST1-TR-U04-22/23Z
| C2 C3 | C2 C1 W5 W4 W3 C3 | N1 N4 N5 N7 | F5
P2 |
E3 | WZ-ST1-TR-K04-22/23Z
WZ-ST1-TR-K05-22/23Z
| C3 | C3 C2 C1 W5 W3 | N1 N4 N5 N7 | F5
P2 | |
Literatura podstawowa |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
A. Niemczyk, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, UEK, Kraków 2010. |
|
Literatura uzupełniająca |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
J. Berbeka (red.), Zmiany zachowań turystycznych Polaków i ich uwarunkowania w latach 2006–2015, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2016. |
2 |
Tourist Behaviour. The Essential Companion, ed. Philip L. Pearce, James Cook University, Australia, 2019.
|
|
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §18 pkt. 4 Regulaminu studiów) |
Ćwiczenia realizują efekt umiejętności i kompetencji społecznych (na ten ostatni składa się również aktywność na wykładach). Ocena pozytywna z tych efektów stanowi podstawę zaliczenia ćwiczeń z przedmiotu. |
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §18 pkt. 5 Regulaminu studiów) |
Na ocenę końcową składa się średnia z trzech pozytywnych ocen weryfikujących trzy efekty uczenia się: wiedzy (realizowanego na egzaminie pisemnym), umiejętności (realizowanego na ćwiczeniach) i kompetencji społecznych (realizowanych w aktywności studenta/wyrażaniu swoich sądów na wykładach i ćwiczeniach). |
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie |
Ocenę końcową z ćwiczeń może stanowić aktywny udział studenta w konferencji naukowej poprzez zrobienie posteru lub napisanie artykułu naukowego indywidualnie lub w grupach maksymalnie 3-osobowych. Taka aktywność stanowi alternatywną realizację efektów: umiejętności i kompetencji społecznych. |
|
Osoby prowadzące przedmiot |
Lp. |
Nauczyciel |
1 |
Niemczyk Agata, dr hab. (Katedra Turystyki) |
|
Informacje dodatkowe |
|