| Nazwa przedmiotu | Spersonalizowane metody rozwojowe |
| Język prowadzenia przedmiotu |
polski |
| Kod/Specjalność | ZZ-ZA-PZ-X2-23/24Z-SPEMET | Psychologia w zarządzaniu |
|
| Kategoria przedmiotu |
specjalnościowe |
| Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
| Poziom PRK |
Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie) |
| Rok studiów/semestr |
2/4 |
| Forma zajęć/liczba godzin |
| stacjonarne: | Wykład: 13 Ćwiczenia: 13 | | niestacjonarne: | Wykład: 8 Ćwiczenia: 8 |
|
| Dyscypliny/punkty ECTS |
| Nauki o zarządzaniu i jakości: | 2 | | Ekonomia i finanse: | 0 | | Inne dyscypliny: | 2 | | Razem | 4 |
|
| Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot |
Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| Cele przedmiotu |
| Kod |
Opis |
C1 |
Student zna i potrafi wykorzystywać coaching jako metodę rozwojową |
C2 |
Student potrafi stosować metodę mentoringu w rozwoju |
C3 |
Student potrafi zaplanować proces tutoringu rozwojowego |
|
| Realizowane efekty uczenia się |
| Kod |
Kat. |
Opis |
Kierunkowe efekty uczenia się |
E1 |
W |
Student zna i rozumie założenia i różnice pomiędzy coachingiem, mentoringiem oraz tutoringiem |
WZ-ST2-ZA-W03-23/24Z
WZ-ST2-ZA-W01-23/24Z
|
E2 |
W |
Studenci znają narzędzia stosowane w spersonalizowanym rozwoju |
WZ-ST2-ZA-W01-23/24Z
WZ-ST2-ZA-W03-23/24Z
|
E3 |
U |
Absolwent potrafi wykorzystywać współczesne narzędzia spersonalizowanego rozwoju |
WZ-ST2-ZA-U06-23/24Z
WZ-ST2-ZA-U07-23/24Z
|
E4 |
U |
Absolwent potrafi zaplanować i przeprowadzić prosty proces spersonalizowanego rozwoju |
WZ-ST2-ZA-U06-23/24Z
WZ-ST2-ZA-U07-23/24Z
|
E5 |
K |
Absolwent jest gotowy do odpowiedzialnego i etycznego prowadzenia spersonalizowanych procesów rozwjowych |
WZ-ST2-ZA-K06-23/24Z
| |
| Sposoby weryfikacji efektów uczenia się |
Egzamin testowy, Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych, Aktywność na zajęciach, Ćwiczenie praktyczne, Projekt zespołowy. |
| Treści przedmiotu |
Wykład
| Kod |
Opis | S (13) | N (8) |
W1 |
Wprowadzenie do spersonalizowanych metod rozwojowych - coaching, mentoring i tutoring |
2 |
1 |
W2 |
Planowanie procesu rozwojowego z wykorzystaniem modelów coachingu (GROW) |
2 |
1 |
W3 |
Narzędzie spersonalizowanego rozwoju |
6 |
4 |
W4 |
Etyka w rozwoju personalizowanym |
2 |
1 |
W5 |
Podsumowanie metod rozwoju spersonalizowanego |
1 |
1 |
Ćwiczenia
| Kod |
Opis | S (13) | N (8) |
C1 |
Wprowadzenie do metod spersonalizowanego rozwoju |
2 |
1 |
C2 |
Kodeks etyczny coacha oraz kompetencje coachingowe |
2 |
1 |
C3 |
Narzędzie spersonalizowanego rozwoju (mi. rozmowa, modele coachingowe, koło życia, pytania coachingowe) |
6 |
4 |
C4 |
Esej tutorski jako narzędzie rozwojowe |
1 |
1 |
C5 |
Planowanie spersonalizowanego rozwoju pracowników w organizacji |
2 |
1 |
|
| Metody i formy prowadzenia zajęć |
Dyskusja, Praca w grupach, Prezentacja, Symulacja, Wykład audytoryjny. |
| Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej) |
| Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
| stacjonarne |
niestacjonarne |
| Udział w zajęciach dydaktycznych |
26 |
16 |
| Udział w konsultacjach |
15 |
15 |
| Udział w kolokwiach/egzaminie |
10 |
10 |
| Praca własna studenta |
30 |
39 |
| E-learning |
0 |
0 |
| Inne (kontaktowe) |
10 |
10 |
| Inne (bezkontaktowe) |
9 |
10 |
| Suma godzin |
100 |
100 |
| Liczba punktów ECTS |
4 |
4 |
|
| Macierz realizacji przedmiotu |
| Efekt uczenia się |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Cele przedmiotu |
Treści przedmiotu |
Metody/narzędzia dydaktyczne |
Sposoby weryfikacji efektu |
E1 | WZ-ST2-ZA-W03-23/24Z
WZ-ST2-ZA-W01-23/24Z
| C1 C2 C3 | W1 W2 W3 W4 W5 | N1 N3 N4 | F8
P3 |
E2 | WZ-ST2-ZA-W01-23/24Z
WZ-ST2-ZA-W03-23/24Z
| C1 C2 C3 | W1 W2 W3 W4 W5 C1 | N1 N3 N4 N5 | F5 F8 F9
P3 P4 |
E3 | WZ-ST2-ZA-U06-23/24Z
WZ-ST2-ZA-U07-23/24Z
| C1 C2 C3 | C2 C3 C4 C5 | N4 N5 N6 | F5 F8 F9
P4 |
E4 | WZ-ST2-ZA-U06-23/24Z
WZ-ST2-ZA-U07-23/24Z
| C1 C2 C3 | C1 C3 C4 C5 | N4 N5 N6 | F5 F8 F9
P4 |
E5 | WZ-ST2-ZA-K06-23/24Z
| C1 C2 C3 | C1 C2 C3 C4 C5 | N4 N5 N6 | F5 F8 F9
P4 | |
| Literatura podstawowa |
| Lp. |
Opis pozycji |
| 1 |
Bennewicz, M. (2018). Coaching: złote zasady. Gliwice: Helion-Onepress |
| 2 |
Kodeks etyczny ICF |
| 3 |
Parsloe, E., Leedham, M. (2018). Coaching i mentoring: strategie, taktyki, techniki. Warszawa, PWN. |
|
| Literatura uzupełniająca |
| Lp. |
Opis pozycji |
| 1 |
Dolot, A. (2016). Coaching jako metod rozwoju kompetencji pracowniczych w hotelarstwie. Kraków, UEK. |
| 2 |
Gallwey, T. (1997). The Inner Game of Tennis. Random House Trade Paperbacks. |
| 3 |
Whitmore, J. (2013). Coaching for performance : GROWing human potential and purpose : the principles and practice of coaching and leadership. London: Nicholas Brealey Publishing |
|
| Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
| Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §28 pkt. 4 Regulaminu studiów) |
| Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie aktywności na zajęciach oraz nagrania rozmowy coachingowej. |
| Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §28 pkt. 5 Regulaminu studiów) |
| Ocena z części wykładowej jest wynikiem testu końcowego, z progiem zaliczenia 51% |
| Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie |
| Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładów (50%/ 50%). |
|
| Osoby prowadzące przedmiot |
| Lp. |
Nauczyciel |
| 1 |
Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
| 2 |
Koczyński Marek, mgr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy) |
|
| Informacje dodatkowe |
|