Karta przedmiotu - Spersonalizowane metody rozwojowe

Kierunek: Zarządzanie

Wymagania wstępne
  1. Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi

Nazwa przedmiotuSpersonalizowane metody rozwojowe
Język prowadzenia przedmiotu polski
Kod/Specjalność
ZZ-ZA-PZ-X2-23/24Z-SPEMETPsychologia w zarządzaniu
Kategoria przedmiotu specjalnościowe
Profil studiów Ogólnoakademicki
Poziom PRK Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie)
Rok studiów/semestr 2/4
Forma zajęć/liczba godzin
stacjonarne: Wykład: 13 Ćwiczenia: 13
niestacjonarne: Wykład: 8 Ćwiczenia: 8
Dyscypliny/punkty ECTS
Nauki o zarządzaniu i jakości: 2
Ekonomia i finanse: 0
Inne dyscypliny: 2
Razem4
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
Cele przedmiotu
Kod Opis
C1 Student zna i potrafi wykorzystywać coaching jako metodę rozwojową
C2 Student potrafi stosować metodę mentoringu w rozwoju
C3 Student potrafi zaplanować proces tutoringu rozwojowego
Realizowane efekty uczenia się
Kod Kat. Opis Kierunkowe efekty uczenia się
E1 W Student zna i rozumie założenia i różnice pomiędzy coachingiem, mentoringiem oraz tutoringiem WZ-ST2-ZA-W03-23/24Z
WZ-ST2-ZA-W01-23/24Z
E2 W Studenci znają narzędzia stosowane w spersonalizowanym rozwoju WZ-ST2-ZA-W01-23/24Z
WZ-ST2-ZA-W03-23/24Z
E3 U Absolwent potrafi wykorzystywać współczesne narzędzia spersonalizowanego rozwoju WZ-ST2-ZA-U06-23/24Z
WZ-ST2-ZA-U07-23/24Z
E4 U Absolwent potrafi zaplanować i przeprowadzić prosty proces spersonalizowanego rozwoju WZ-ST2-ZA-U06-23/24Z
WZ-ST2-ZA-U07-23/24Z
E5 K Absolwent jest gotowy do odpowiedzialnego i etycznego prowadzenia spersonalizowanych procesów rozwjowych WZ-ST2-ZA-K06-23/24Z
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się Egzamin testowy, Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych, Aktywność na zajęciach, Ćwiczenie praktyczne, Projekt zespołowy.
Treści przedmiotu
Wykład
Kod OpisS (13)N (8)
W1 Wprowadzenie do spersonalizowanych metod rozwojowych - coaching, mentoring i tutoring 2 1
W2 Planowanie procesu rozwojowego z wykorzystaniem modelów coachingu (GROW) 2 1
W3 Narzędzie spersonalizowanego rozwoju 6 4
W4 Etyka w rozwoju personalizowanym 2 1
W5 Podsumowanie metod rozwoju spersonalizowanego 1 1

Ćwiczenia
Kod OpisS (13)N (8)
C1 Wprowadzenie do metod spersonalizowanego rozwoju 2 1
C2 Kodeks etyczny coacha oraz kompetencje coachingowe 2 1
C3 Narzędzie spersonalizowanego rozwoju (mi. rozmowa, modele coachingowe, koło życia, pytania coachingowe) 6 4
C4 Esej tutorski jako narzędzie rozwojowe 1 1
C5 Planowanie spersonalizowanego rozwoju pracowników w organizacji 2 1

Metody i formy prowadzenia zajęć Dyskusja, Praca w grupach, Prezentacja, Symulacja, Wykład audytoryjny.
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
stacjonarne niestacjonarne
Udział w zajęciach dydaktycznych 26 16
Udział w konsultacjach 15 15
Udział w kolokwiach/egzaminie 10 10
Praca własna studenta 30 39
E-learning 0 0
Inne (kontaktowe) 10 10
Inne (bezkontaktowe) 9 10
Suma godzin 100 100
Liczba punktów ECTS 4 4
Macierz realizacji przedmiotu
Efekt uczenia się Odniesienie do efektów kierunkowych Cele przedmiotu Treści przedmiotu Metody/narzędzia dydaktyczne Sposoby weryfikacji efektu
E1WZ-ST2-ZA-W03-23/24Z
WZ-ST2-ZA-W01-23/24Z
C1 C2 C3 W1 W2 W3 W4 W5 N1 N3 N4 F8
P3
E2WZ-ST2-ZA-W01-23/24Z
WZ-ST2-ZA-W03-23/24Z
C1 C2 C3 W1 W2 W3 W4 W5 C1 N1 N3 N4 N5 F5 F8 F9
P3 P4
E3WZ-ST2-ZA-U06-23/24Z
WZ-ST2-ZA-U07-23/24Z
C1 C2 C3 C2 C3 C4 C5 N4 N5 N6 F5 F8 F9
P4
E4WZ-ST2-ZA-U06-23/24Z
WZ-ST2-ZA-U07-23/24Z
C1 C2 C3 C1 C3 C4 C5 N4 N5 N6 F5 F8 F9
P4
E5WZ-ST2-ZA-K06-23/24Z
C1 C2 C3 C1 C2 C3 C4 C5 N4 N5 N6 F5 F8 F9
P4
Literatura podstawowa
Lp. Opis pozycji
1 Bennewicz, M. (2018). Coaching: złote zasady. Gliwice: Helion-Onepress
2 Kodeks etyczny ICF
3 Parsloe, E., Leedham, M. (2018). Coaching i mentoring: strategie, taktyki, techniki. Warszawa, PWN.
Literatura uzupełniająca
Lp. Opis pozycji
1 Dolot, A. (2016). Coaching jako metod rozwoju kompetencji pracowniczych w hotelarstwie. Kraków, UEK.
2 Gallwey, T. (1997). The Inner Game of Tennis. Random House Trade Paperbacks.
3 Whitmore, J. (2013). Coaching for performance : GROWing human potential and purpose : the principles and practice of coaching and leadership. London: Nicholas Brealey Publishing
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §28 pkt. 4 Regulaminu studiów)
Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie aktywności na zajęciach oraz nagrania rozmowy coachingowej.
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §28 pkt. 5 Regulaminu studiów)
Ocena z części wykładowej jest wynikiem testu końcowego, z progiem zaliczenia 51%
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładów (50%/ 50%).
Osoby prowadzące przedmiot
Lp. Nauczyciel
1 Szydło Robert, dr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
2 Koczyński Marek, mgr (Katedra Zarządzania Zasobami Pracy)
Informacje dodatkowe


Status karty: ZAAKCEPTOWANY  przez: Łapczyński Mariusz, dr hab.