Nazwa przedmiotu | Zarządzanie procesowe |
Język prowadzenia przedmiotu |
polski |
Kody/Specjalności | ZI-IS-SI-X2-23/24Z-ZARPSO | Systemy informacyjne | ZI-IS-IS-X2-23/24Z-ZARPSO | Systemy inteligentne |
|
Kategoria przedmiotu |
kierunkowe lub ogólne |
Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
Poziom PRK |
Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie) |
Rok studiów/semestr |
1/1 |
Forma zajęć/liczba godzin |
stacjonarne: | Wykład: 15 Ćwiczenia: 30 | niestacjonarne: | Wykład: 9 Ćwiczenia: 18 |
|
Dyscypliny/punkty ECTS |
Nauki o zarządzaniu i jakości: | 6 | Informatyka: | 0 | Inne dyscypliny: | 0 | Razem | 6 |
|
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot |
Wawak Sławomir, dr hab. (Katedra Procesu Zarządzania) |
Cele przedmiotu |
Kod |
Opis |
C1 |
Nabycie wiedzy o procesach organizacyjnych zachodzących w różnego typu organizacjach oraz technikach wprowadzania w nich zmian |
C2 |
Poznanie zaawansowanych metod projektowania i podejmowania decyzji w różnych obszarach funkcjonalnych organizacji z użyciem podejścia procesowego |
C3 |
Nabycie kompetencji krytycznej oceny oraz myślenia innowacyjnego. |
|
Realizowane efekty uczenia się |
Kod |
Kat. |
Opis |
Kierunkowe efekty uczenia się |
E1 |
W |
Student zna i rozumie szeroką wiedzę o procesach zmian organizacyjnych zachodzących w różnego typu instytucjach i strukturach społecznych oraz technikach ich realizacji. |
ZI-X2-IS-W04-23/24Z
|
E2 |
U |
Student potrafi wykorzystywać zaawansowane metody stosowane w projektowaniu i podejmowaniu decyzji w różnych obszarach funkcjonalnych organizacji oraz w ramach zarządzania procesowego. |
ZI-X2-IS-U02-23/24Z
|
E3 |
K |
Student jest gotów stosować podejście krytyczne i innowacyjne do analizy i diagnozy procesów zachodzących w przedsiębiorstwie |
ZI-X2-IS-K01-23/24Z
| |
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się |
Egzamin pisemny, Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych, Aktywność na zajęciach, Odpowiedź ustna, Prezentacja, Projekt zespołowy. |
Treści przedmiotu |
Wykład
Kod |
Opis | S (15) | N (9) |
W1 |
Wprowadzenie do zarządzania procesowego |
2 |
2 |
W2 |
Koncepcje wykorzystujące zarządzanie procesowe |
2 |
0 |
W3 |
Identyfikacja procesów |
2 |
2 |
W4 |
Podstawy modelowania procesów |
2 |
2 |
W5 |
Jakościowa analiza procesów |
2 |
2 |
W6 |
Ilościowa analiza procesów |
2 |
1 |
W7 |
Procesy o zmiennym przebiegu |
2 |
0 |
W8 |
Monitorowanie procesów |
1 |
0 |
Ćwiczenia
Kod |
Opis | S (30) | N (18) |
C1 |
Wprowadzenie do ćwiczeń, omówienie wymagań projektu zaliczeniowego |
2 |
2 |
C2 |
Cele systemu zarządzania |
4 |
4 |
C3 |
Identyfikacja procesów |
4 |
4 |
C4 |
Modelowanie procesów |
4 |
4 |
C5 |
Choreografia procesów |
4 |
2 |
C6 |
Analiza procesów |
4 |
2 |
C7 |
Zaawansowane modelowanie procesów. |
4 |
0 |
C8 |
Procesy o zmiennym przebiegu. Doskonalenie procesów |
4 |
0 |
|
Metody i formy prowadzenia zajęć |
Analiza przypadku, Dyskusja, E-learning, Konwersatorium, Praca w grupach, Praca z tekstem, Prezentacja, Wykład audytoryjny. |
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej) |
Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
stacjonarne |
niestacjonarne |
Udział w zajęciach dydaktycznych |
45 |
27 |
Udział w konsultacjach |
5 |
5 |
Udział w kolokwiach/egzaminie |
4 |
4 |
Praca własna studenta |
75 |
93 |
E-learning |
0 |
0 |
Inne (kontaktowe) |
21 |
21 |
Inne (bezkontaktowe) |
0 |
0 |
Suma godzin |
150 |
150 |
Liczba punktów ECTS |
6 |
6 |
|
Macierz realizacji przedmiotu |
Efekt uczenia się |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Cele przedmiotu |
Treści przedmiotu |
Metody/narzędzia dydaktyczne |
Sposoby weryfikacji efektu |
E1 | ZI-X2-IS-W04-23/24Z
| C1 | W6 W5 W4 W2 W3 W1 W7 W8 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N11 N12 | F3 F4 F5 F8
P2 P4 |
E2 | ZI-X2-IS-U02-23/24Z
| C2 | W6 W5 W4 W2 W3 W1 W7 W8 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N11 N12 | F3 F4 F5 F8
P2 P4 |
E3 | ZI-X2-IS-K01-23/24Z
| C3 | W6 W5 W4 W2 W3 W1 W7 W8 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 | N1 N2 N3 N4 N5 N7 N11 N12 | F3 F4 F5 F8
P2 P4 | |
Literatura podstawowa |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000 |
2 |
Wilvan der Aalst, Jorg Desel, Andreas Oberweis, Business Proces Management. Model. Techniques&Empirical, Springer 2000 |
|
Literatura uzupełniająca |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
J. Brilman, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002 |
2 |
Jeston J., Nelis J., Business Process Management. Practical Guidelines to Successful Implementations., Elsevier, 2006 |
3 |
P. Grajewski, Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007 |
|
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §28 pkt. 4 Regulaminu studiów) |
Średnia arytmetyczna liczona z ocen uzyskanych na ćwiczeniach |
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §28 pkt. 5 Regulaminu studiów) |
Średnia arytmetyczna liczona z ocen uzyskanych przez studenta z ćwiczeń oraz egzaminu |
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie |
Średnia arytmetyczna liczona z ocen uzyskanych przez studenta z ćwiczeń oraz egzaminu |
|
Osoby prowadzące przedmiot |
Lp. |
Nauczyciel |
1 |
Mesjasz Czesław, dr hab. (Katedra Procesu Zarządzania) |
2 |
Woźniak Krzysztof, dr (Katedra Procesu Zarządzania) |
3 |
Małkus Tomasz, dr (Katedra Procesu Zarządzania) |
4 |
Wawak Sławomir, dr hab. (Katedra Procesu Zarządzania) |
5 |
Walas-Trębacz Jolanta, dr (Katedra Procesu Zarządzania) |
6 |
Zakrzewska Małgorzata, mgr (Katedra Procesu Zarządzania) |
|
Informacje dodatkowe |
|