Karta przedmiotu - Zarządzanie jednostką terytorialną

Kierunek: Turystyka i Rekreacja

Wymagania wstępne
  1. Podstawy marketingu
  2. Organizacja i zarządzanie
  3. Partnerstwo na rynku turystycznym

Nazwa przedmiotuZarządzanie jednostką terytorialną
Język prowadzenia przedmiotu polski
Kody/Specjalności
ZZ-TR-IT-X2-24/25Z-ZARJEDInternational Tourism Management
ZZ-TR-ZW-X2-24/25Z-ZARJEDZarządzanie kongresami i dużymi wydarzeniami
ZZ-TR-MH-X2-24/25Z-ZARJEDMenedżer hotelarstwa i gastronomii
Kategoria przedmiotu kierunkowe lub ogólne
Profil studiów Ogólnoakademicki
Poziom PRK Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie)
Rok studiów/semestr 1/2
Forma zajęć/liczba godzin
stacjonarne: Wykład: 15
niestacjonarne: Wykład: 9
Dyscypliny/punkty ECTS
Nauki o zarządzaniu i jakości: 2
Ekonomia i finanse: 1
Nauki o kulturze fizycznej: 0
Inne dyscypliny: 0
Filozofia: 0
Geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna: 0
Historia: 0
Informatyka: 0
Nauki o komunikacji społecznej i mediach: 0
Nauki o kulturze i religii: 0
Nauki o sztuce: 0
Nauki o zdrowiu: 0
Nauki prawne: 0
Nauki socjologiczne: 0
Psychologia: 0
Razem3
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot Niemczyk Agata, dr hab. (Katedra Turystyki)
Cele przedmiotu
Kod Opis
C1 Zapoznanie studentów z koncepcją samorządu terytorialnego/marketingu terytorialnego.
C2 Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie użyteczności instrumentów marketingowych w zarządzaniu jednostką terytorialną.
C3 Przekazanie wiedzy i zaangażowanie studenta w nabycie umiejętności aplikowania jej w wybranych obszarach działalności marketingowej JST.
Realizowane efekty uczenia się
Kod Kat. Opis Kierunkowe efekty uczenia się
E1 W Student zna i rozumie w pogłebiony sposób terminologię z zakresu zarządzania jednostką terytorialną (marketingu terytorialnego) w zakresie: kwestii definicyjnych, koncepcji, własności itp. WZ-ST2-TR-W01-24/25Z
E2 U Student potrafi: analizować (badać/identyfikować) otoczenie rynkowe dla sprawnego funkcjonowania jednostki terytorialnej (miasta/gminy); wykorzystać instrumenty marketingu mix w działaniach marketingowych jednostki terytorialnej stosownie do warunków jej funkcjonowania. WZ-ST2-TR-U01-24/25Z
E3 K Student wykazuje się aktywnością, kreatywnością na zajęciach ujawniającą się w zdolności wydawania sądów, dostrzegania różnic i podejmowania decyzji podkreślając uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.. WZ-ST2-TR-K01-24/25Z
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych, Aktywność na zajęciach, Inne(debata oksfordzka), Kolokwium.
Treści przedmiotu
Wykład
Kod OpisS (15)N (9)
W1 Wprowadzenie do tematyki zajęć, podanie wymagań do zaliczenia przedmiotu. Jednostka samorządu terytorialnego - pojęcie, rodzaje, zadania. Geneza marketingu terytorialnego. Przedmiot, zakres i cele marketingu terytorialnego. 2 1
W2 Główne rynki docelowe w marketingu terytorialnym - wewnętrzne rynki docelowe (mieszkańcy, lokalne lub regionalne instytucje, pracownicy i działacze samorządu terytorialnego) - zewnętrzne grupy docelowe (inwestorzy, banki, turyści, mieszkańcy innych jednostek osadniczych itd.). Kształtowanie strategii marketingowej jednostki terytorialnej - zarys problemu. Specyfika produktu terytorialnego. 2 1
W3 JST w dobie turbulentnych zmian otoczenia. Inteligentne rozwiązania w działalności JST. 2 1
W4 Polityka ceny i dystrybucji w marketingu terytorialnym. Finanse samorządu terytorialnego - rozpoznanie problemu. 2 1
W5 Polityka promocji w marketingu terytorialnym. Wizerunek i marka regionu. 4 3
W7 Konkurencja i konkurencyjność regionów. 1 1
W8 Kolokwium zaliczeniowe. 2 1

Metody i formy prowadzenia zajęć Analiza przypadku, Dyskusja, Inne(), Prezentacja, Wykład audytoryjny.
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
stacjonarne niestacjonarne
Udział w zajęciach dydaktycznych 15 9
Udział w konsultacjach 15 9
Udział w kolokwiach/egzaminie 1 1
Praca własna studenta 34 41
E-learning
Inne (kontaktowe) 7 10
Inne (bezkontaktowe) 3 5
Suma godzin 75 75
Liczba punktów ECTS 3 3
Macierz realizacji przedmiotu
Efekt uczenia się Odniesienie do efektów kierunkowych Cele przedmiotu Treści przedmiotu Metody/narzędzia dydaktyczne Sposoby weryfikacji efektu
E1WZ-ST2-TR-W01-24/25Z
C1 C2 C3 W1 W2 W3 W4 W5 W7 W8 N1 N3 N4 N7 N19 F1 F8 F12
P4
E2WZ-ST2-TR-U01-24/25Z
C1 C2 C3 W2 W3 W4 W5 W7 W8 N1 N4 N7 N19 F1 F8 F12
P4
E3WZ-ST2-TR-K01-24/25Z
C2 C3 W1 W2 W3 W4 W5 W7 W8 N1 N3 N4 N7 N19 F1 F8 F12
P4
Literatura podstawowa
Lp. Opis pozycji
1 M. Florek (2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Poznań: Wyd. UE w Poznaniu.
Literatura uzupełniająca
Lp. Opis pozycji
1 A. Oleksy-Gębczyk, A. Niemczyk (2020), Wykorzystanie instrumentów marketingu relacji w jednostkach samorządu terytorialnego, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
2 A. Szromnik (2007), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Kraków: Oficyna Wolters Kluwer.
3 Huertas, N. F. D. (2024). City Branding as A Determining Factor for City Marketing. Revista De Gestão Social E Ambiental, 18(2), e04916. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n2-099 dostęp otwarty
4 Ramadhani, I.S. and Indradjati, P.N. (2023), "Toward contemporary city branding in the digital era: conceptualizing the acceptability of city branding on social media", Open House International, Vol. 48 No. 4, pp. 666-682. https://doi.org/10.1108/OHI-08-2022-0213 https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/OHI-08-2022-0213/full/pdf?casa_token=_oe-Bc4HOQUAAAAA:BHacFRxod8iTDmZC-OZ077gRbKicJIsVjP_Cu1XPao1Ivkgj2L3zD7uC6BE3I3xapAVicfwdG62HQlF-sSVhHaF2dQE818ppBntKnd9EyBDbnvnSzFKE
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §28 pkt. 4 Regulaminu studiów)
Efekt kompetencji społecznych jest weryfikowany jako wypadkowa aktywności na zajęciach. Efekt umiejętności jest weryfikowany w pisemnym kolokwium zaliczeniowych; alternatywą jest pozytywna ocena ze wszystkich prac cząstkowych, stanowiących uzupełnienie do wykładów, a pozwalających na aplikacyjność poznanych przez studentów treści.
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §28 pkt. 5 Regulaminu studiów)
Ocena końcowa jest średnią z trzech efektów ocenionych na podstawie zaliczenia przedmiotu: efekt wiedzy (kolokwium zaliczeniowe) efekt umiejętności (kolokwium zaliczeniowe lub case study w czasie wykładów), efekt kompetencji społecznych ujawniający się w aktywności na zajęciach podkreślającej uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie
Oceny z efektu kompetencji uzależnione są od liczby aktywności wobec całej grupy. Aktywności na poziomie oceny 5.0 dają uprawnienia do zwolnienia z pytań - od 1 do 2 - na zaliczeniu z wiedzy. Ocena końcowa z przedmiotu zostaje podwyższona o 0,5 stopnia za aktywny udział studenta w konferencji naukowej poprzez zrobienie posteru lub napisanie artykułu naukowego indywidualnie lub w grupach maksymalnie 2-osobowych.
Osoby prowadzące przedmiot
Lp. Nauczyciel
1 Niemczyk Agata, dr hab. (Katedra Turystyki)
Informacje dodatkowe


Status karty: ZAAKCEPTOWANY  przez: Łapczyński Mariusz, dr hab.