Nazwa przedmiotu | Zarządzanie jednostką terytorialną |
Język prowadzenia przedmiotu |
polski |
Kody/Specjalności | ZZ-TR-IT-X2-24/25Z-ZARJED | International Tourism Management | ZZ-TR-ZW-X2-24/25Z-ZARJED | Zarządzanie kongresami i dużymi wydarzeniami | ZZ-TR-MH-X2-24/25Z-ZARJED | Menedżer hotelarstwa i gastronomii |
|
Kategoria przedmiotu |
kierunkowe lub ogólne |
Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
Poziom PRK |
Poziom 7 - 2. stopień (studia magisterskie) |
Rok studiów/semestr |
1/2 |
Forma zajęć/liczba godzin |
stacjonarne: | Wykład: 15 | niestacjonarne: | Wykład: 9 |
|
Dyscypliny/punkty ECTS |
Nauki o zarządzaniu i jakości: | 2 | Ekonomia i finanse: | 1 | Nauki o kulturze fizycznej: | 0 | Inne dyscypliny: | 0 | Filozofia: | 0 | Geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna: | 0 | Historia: | 0 | Informatyka: | 0 | Nauki o komunikacji społecznej i mediach: | 0 | Nauki o kulturze i religii: | 0 | Nauki o sztuce: | 0 | Nauki o zdrowiu: | 0 | Nauki prawne: | 0 | Nauki socjologiczne: | 0 | Psychologia: | 0 | Razem | 3 |
|
Wykładowca odpowiedzialny za przedmiot |
Niemczyk Agata, dr hab. (Katedra Turystyki) |
Cele przedmiotu |
Kod |
Opis |
C1 |
Zapoznanie studentów z koncepcją samorządu terytorialnego/marketingu terytorialnego. |
C2 |
Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie użyteczności instrumentów marketingowych w zarządzaniu jednostką terytorialną. |
C3 |
Przekazanie wiedzy i zaangażowanie studenta w nabycie umiejętności aplikowania jej w wybranych obszarach działalności marketingowej JST. |
|
Realizowane efekty uczenia się |
Kod |
Kat. |
Opis |
Kierunkowe efekty uczenia się |
E1 |
W |
Student zna i rozumie w pogłebiony sposób terminologię z zakresu zarządzania jednostką terytorialną (marketingu terytorialnego) w zakresie: kwestii definicyjnych, koncepcji, własności itp. |
WZ-ST2-TR-W01-24/25Z
|
E2 |
U |
Student potrafi: analizować (badać/identyfikować) otoczenie rynkowe dla sprawnego funkcjonowania jednostki terytorialnej (miasta/gminy); wykorzystać instrumenty marketingu mix w działaniach marketingowych jednostki terytorialnej stosownie do warunków jej funkcjonowania.
|
WZ-ST2-TR-U01-24/25Z
|
E3 |
K |
Student wykazuje się aktywnością, kreatywnością na zajęciach ujawniającą się w zdolności wydawania sądów, dostrzegania różnic i podejmowania decyzji podkreślając uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.. |
WZ-ST2-TR-K01-24/25Z
| |
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się |
Średnia ważona albo arytmetyczna ocen cząstkowych, Aktywność na zajęciach, Inne(debata oksfordzka), Kolokwium. |
Treści przedmiotu |
Wykład
Kod |
Opis | S (15) | N (9) |
W1 |
Wprowadzenie do tematyki zajęć, podanie wymagań do zaliczenia przedmiotu. Jednostka samorządu terytorialnego - pojęcie, rodzaje, zadania. Geneza marketingu terytorialnego. Przedmiot, zakres i cele marketingu terytorialnego.
|
2 |
1 |
W2 |
Główne rynki docelowe w marketingu terytorialnym - wewnętrzne rynki docelowe (mieszkańcy, lokalne lub regionalne instytucje, pracownicy i działacze samorządu terytorialnego) - zewnętrzne grupy docelowe (inwestorzy, banki, turyści, mieszkańcy innych jednostek osadniczych itd.). Kształtowanie strategii marketingowej jednostki terytorialnej - zarys problemu. Specyfika produktu terytorialnego. |
2 |
1 |
W3 |
JST w dobie turbulentnych zmian otoczenia. Inteligentne rozwiązania w działalności JST. |
2 |
1 |
W4 |
Polityka ceny i dystrybucji w marketingu terytorialnym. Finanse samorządu terytorialnego - rozpoznanie problemu. |
2 |
1 |
W5 |
Polityka promocji w marketingu terytorialnym. Wizerunek i marka regionu. |
4 |
3 |
W7 |
Konkurencja i konkurencyjność regionów. |
1 |
1 |
W8 |
Kolokwium zaliczeniowe. |
2 |
1 |
|
Metody i formy prowadzenia zajęć |
Analiza przypadku, Dyskusja, Inne(), Prezentacja, Wykład audytoryjny. |
Nakład pracy studenta (liczba godzin kontaktowych, pracy on-line i pracy samodzielnej) |
Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
stacjonarne |
niestacjonarne |
Udział w zajęciach dydaktycznych |
15 |
9 |
Udział w konsultacjach |
15 |
9 |
Udział w kolokwiach/egzaminie |
1 |
1 |
Praca własna studenta |
34 |
41 |
E-learning |
|
|
Inne (kontaktowe) |
7 |
10 |
Inne (bezkontaktowe) |
3 |
5 |
Suma godzin |
75 |
75 |
Liczba punktów ECTS |
3 |
3 |
|
Macierz realizacji przedmiotu |
Efekt uczenia się |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Cele przedmiotu |
Treści przedmiotu |
Metody/narzędzia dydaktyczne |
Sposoby weryfikacji efektu |
E1 | WZ-ST2-TR-W01-24/25Z
| C1 C2 C3 | W1 W2 W3 W4 W5 W7 W8 | N1 N3 N4 N7 N19 | F1 F8 F12
P4 |
E2 | WZ-ST2-TR-U01-24/25Z
| C1 C2 C3 | W2 W3 W4 W5 W7 W8 | N1 N4 N7 N19 | F1 F8 F12
P4 |
E3 | WZ-ST2-TR-K01-24/25Z
| C2 C3 | W1 W2 W3 W4 W5 W7 W8 | N1 N3 N4 N7 N19 | F1 F8 F12
P4 | |
Literatura podstawowa |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
M. Florek (2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Poznań: Wyd. UE w Poznaniu. |
|
Literatura uzupełniająca |
Lp. |
Opis pozycji |
1 |
A. Oleksy-Gębczyk, A. Niemczyk (2020), Wykorzystanie instrumentów marketingu relacji w jednostkach samorządu terytorialnego, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. |
2 |
A. Szromnik (2007), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Kraków: Oficyna Wolters Kluwer. |
3 |
Huertas, N. F. D. (2024). City Branding as A Determining Factor for City Marketing. Revista De Gestão Social E Ambiental, 18(2), e04916. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n2-099
dostęp otwarty |
4 |
Ramadhani, I.S. and Indradjati, P.N. (2023), "Toward contemporary city branding in the digital era: conceptualizing the acceptability of city branding on social media", Open House International, Vol. 48 No. 4, pp. 666-682. https://doi.org/10.1108/OHI-08-2022-0213
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/OHI-08-2022-0213/full/pdf?casa_token=_oe-Bc4HOQUAAAAA:BHacFRxod8iTDmZC-OZ077gRbKicJIsVjP_Cu1XPao1Ivkgj2L3zD7uC6BE3I3xapAVicfwdG62HQlF-sSVhHaF2dQE818ppBntKnd9EyBDbnvnSzFKE |
|
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Sposób obliczania średniej z ocen bieżących (zgodnie z §28 pkt. 4 Regulaminu studiów) |
Efekt kompetencji społecznych jest weryfikowany jako wypadkowa aktywności na zajęciach.
Efekt umiejętności jest weryfikowany w pisemnym kolokwium zaliczeniowych; alternatywą jest pozytywna ocena ze wszystkich prac cząstkowych, stanowiących uzupełnienie do wykładów, a pozwalających na aplikacyjność poznanych przez studentów treści. |
Sposób obliczania oceny końcowej (zgodnie z §28 pkt. 5 Regulaminu studiów) |
Ocena końcowa jest średnią z trzech efektów ocenionych na podstawie zaliczenia przedmiotu: efekt wiedzy (kolokwium zaliczeniowe) efekt umiejętności (kolokwium zaliczeniowe lub case study w czasie wykładów), efekt kompetencji społecznych ujawniający się w aktywności na zajęciach podkreślającej uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. |
Dodatkowe informacje o sposobie obliczania oceny końcowej lub egzaminie |
Oceny z efektu kompetencji uzależnione są od liczby aktywności wobec całej grupy. Aktywności na poziomie oceny 5.0 dają uprawnienia do zwolnienia z pytań - od 1 do 2 - na zaliczeniu z wiedzy. Ocena końcowa z przedmiotu zostaje podwyższona o 0,5 stopnia za aktywny udział studenta w konferencji naukowej poprzez zrobienie posteru lub napisanie artykułu naukowego indywidualnie lub w grupach maksymalnie 2-osobowych. |
|
Osoby prowadzące przedmiot |
Lp. |
Nauczyciel |
1 |
Niemczyk Agata, dr hab. (Katedra Turystyki) |
|
Informacje dodatkowe |
|